Leendet du sänder ut vänder åter till dig




lördag 15 augusti 2009

Moas kalas

Oj oj oj vilken otroligt skön känsla att alla 3 kalasen är överstökade för i år.
Moa hade sitt i dag.
I och för sig så fyller hon år på måndag, men då blir det inte någon större uppståndelse då de flesta kompisarna ska gå på fritids.
Jag tror inte att jag hade känt att det blir en aning för mycket av kalasandet om det inte hade blivit så koncentrerat inom loppet av 1 1/2 månad.
Men det skall inte göras någon skillnad så det är bara att rulla negerbollar och fixa tårtor, dock inte riktigt och tyvärr ska jag väl tillägga med samma entusiasm som när Petter fyllde år.
En stor fördel är ändå är att det är på sommaren så att vi kan hålla till ute, så även idag.
Som jag har skrivit tidigare så har allt sina för och nackdelar.
___________________________________________________
När tankarna faller på så för dem mig till hur det ska bli till hösten med Moa och en trolig operation av höger tumme i Umeå. Redan nu i september så är det om jag inte minns fel dags för nya botoxinjektioner i händerna.
Det är som att jag lägger allt det där bakom mig när det inte är aktuellt, och så plötsligt så rinner det bara på mig. Ett önskemål vore att det blir operation innan snön kommer.
Jag funderar på hur det ska gå för Moa att sköta skolarbetet med en gipsad högerhand. Jag har sökt bidrag från Lions fond till en bärbar dator, men tiden har gått och jag har inte hört någonting, så jag antar att det blev avslag :O(
En vän till mig ska hjälpa mig att söka fonder från andra instanser, men jag väntar på intyg från Moas läkare först, som verkar ha semester fortfarande.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar