Leendet du sänder ut vänder åter till dig




lördag 9 maj 2009

Dag för dag

I dag fick jag ta ställning till om jag skulle stanna hemma eller blanda mig med folk på granngårdens vårmarknad.
Jag kom fram till att jag inte kan hålla på att gömma mig för att slippa träffa någons blick eller frågor.
På ett litet ställe sprids ryktet snabbt och fler än man kan ana vet vad som har hänt.
Värst var tanken på om jag skulle möta "henne" där.
Som den grubblare jag är så tänkte jag förstås på hur jag skulle reagera och förhålla mig i fall att.
När vi kom dit så gick blicken än hit och än dit för att pejla läget.
Det som gjorde mig så fantastiskt glad och varm var de omtänksamma personer som kom fram och gav mig en kram och sa att de håller tummarna för oss och verkligen menar det, i stället för att gå stora kroken om mig eller Gunnar. Kan inte annat än känna att det är modigt och ärligt. Jag har verkligen många fina vänner och bekanta runtomkring mig.
Efteråt fick jag även styrka att gå på Let´s dance på folkets hus. En trevlig tillställning som anordnades av buggklubben och northern lights. Det var lokala företagare som dansade med någon ur buggklubben.
Vi får ta dag för dag. Känna efter. Prata och prata och prata. Å framför allt att inte glömma bort att kramas :-)

5 kommentarer:

  1. Som sagt var, du är så klok Katarina:-) Om du vill ringa mig under måndag-tisdag så är jag i Göteborg, men jag har med mobilen!
    Stor Kram
    Towa

    SvaraRadera
  2. Hej gumman, stå på dig, du har inget att skämmas för. Och det är helt suveränt att ni har börjat kunna prata, och som du sa själv: Glöm inte att kramas, det ger både värme och styrka Kramelikram Mia

    SvaraRadera
  3. Jag är så stolt öäver att känna någon som du!

    ...och... tack för titten - önskar bara ni får samma möjlighet då det gäller Moa en dag - är en alldeles speciell känsla!

    SvaraRadera
  4. Tusen tack själv för coachningen få Folkets hus förra helgen. Det var länge sedan jag hade så kul. Visserligen har jag en liten känning av nackspärr efter rockandet, men det är smällar man får ta :)

    Sköt om er nu, och var rädda om varandra! Kramelikram på er hela högen från Gilla!

    SvaraRadera
  5. Det va underbart trevligt o komma hem till er i Lördags.........

    kram vaktsvågern.....

    SvaraRadera