Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 15 april 2009

Nyputsat köksfönster...

fast bara på insidan än så länge.
Nu väntar jag bara på lite sol och värme igen så ska jag ta utsidan också.
Det kändes härligt att få ta ner julgardinerna, ja du läste rätt, julgardinerna, och sätta upp denna fina kappa (folklore från Jotex)
Det blir som ett helt nytt kök, ja nästan i alla fall. Gardiner gör otroligt mycket i ett rum tycker jag.
Roligt att lägga ögonen på något nytt och fräscht.
Jag har tittat på de här gardinerna ett tag och tyckt att de skulle passa utmärkt i stugan, men eftersom det inte är färdigt där än på ett tag så tordes jag inte chansa om de skulle försvinna ur sortimentet i katalogen. Då fick det bli här hemma i köket i stället.
När det är dags att köpa gardiner till stugan så tvivlar jag inte på att jag hittar någonting då.

3 kommentarer:

  1. Vilka fina gardiner och vilken flit med att putsa fönster. Här är dom allt annat än rena. Det är tur att jag bor högt upp så inga billysen lyser mot dom och man än mer ser hur skitiga dom är :-).

    Det är nog många yngre som inte vet om mig som brorsans syster. Jag är 11 år äldre än han och flyttade från Flata för ganska många år sedan.

    kram
    strömma

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blir när jag inte är ensam om att ta ner julgardinerna i april!

    Du skriver så mycket klokt och fint - är imponerad över hur du tar dig tid att reflektera, summera och verkligen evaluera livet. Så som jag upplever dig genom vad du skriver och det lilla vi träffats kan jag bara tycka att du är mer än väl värd alla fina ord! Ta åt dig - allt du kan!

    Själv är jag mer för devisen - "fullt ös - medvetslös" och "kör så det ryker". Hinner sällan stanna upp och verkligen tänka till, men därför uppskattar jag desto mer att få ta del av tankarna hos sådana som dig - som mera verkar göra det!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Anneli!
    Det är det som är så bra att vi alla är olika, för att vi kan delge varandra och få upp ögonen för sådant som vi kanske inte hade den blekaste aning om. Vi delar med oss av våra olika erfarenheter och kunskaper.Helt perfekt tycker jag.

    Strömma!
    Jag vet inte om jag kan tycka att jag är flitig, men tack ändå :)det var verkligen på tiden att byta nu.

    Det är så roligt att få kommentarer på det jag skriver. Blir lika glad varje gång.

    Kramizar till er.

    SvaraRadera