Leendet du sänder ut vänder åter till dig




söndag 19 april 2009

Mina blommor...

växer så det knakar.




Det är så roligt när man ser hur de skjuter i höjden.
Från ett litet bäbisblad som vecklar ut sig, ändrar färg och blir ett stort och ståtligt blad.
Små små knoppar som blir till en praktfull blomma.
Det hade varit intressant att få följa varje liten förändring i slowmotion.
Blommorna lever sitt eget lilla liv. De är som egna individer.
En del är svåra att förstå sig på medan andra är mer lättförstådda/lättskötta.
De talar sitt eget språk.
Slokar om de inte får vatten, reser sig eller dör.
De kräver vård, näring och kärlek.
De skiljer sig egentligen inte så mycket från oss människor.

1 kommentar:

  1. Vilka fina blommor du har. Visst är det härligt när man ser hur bladen kommer fram och vecklas ut.
    Mina behöver sättas om. Jag har mest bott i radhus och kåk genom åren och varit bortskämd med att hålla på med sölet av omplantering utomhus.
    Nu bor jag i lägenhet och drar mig mera för sånt.
    Men det måste ju ändå göras *ler*.

    Nattkram
    strömma

    SvaraRadera