Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 26 juli 2024

När jag delade senaste inlägget på facebook i tisdags så fick jag ett meddelande strax därefter om att de hade tagit bort mitt inlägg.
Jag tänkte att det måste ju ha blivit ett missförstånd, eftersom det inte har hänt tidigare, så jag prövade igen, och det blev samma sak.
Det stod något om att det var skräppost och att jag delade för att tex få gillamarkeringar.
Jag vill ju inte bli utkastad från facebook, så om ni inte ser att jag har delat nyaste inlägget där så är det därför.

Den här veckan har gått väldigt fort, men jag har haft något att göra i stort sätt hela tiden.
Det som är så skönt, och det bästa av allt är att jag inte har varit tidsbegränsad.
Jag har varit med Chess till veterinären och avmaskat honom, vilket var viktigt att göra strax innan inresan till Norge.
Jag hade minst sagt lite tur då de bara hade öppet till i onsdags just den här veckan.
Smidigt med drop in.
När vi var dit och ordnade med passet, så berättade de att det har hänt att de som inte har avmaskat sin hund kan bli tvingade att lämna kvar den där i karantän i upp till två veckor.
Och dessutom kan det bli en dyr historia, då de hade hört att någon hade fått betala över 30.000 norska kronor.
Så det är onödigt att chansa.

Petter kom och överraskade mig i onsdags med att han hade köpt en ny bil.
Jättefin och jätteroligt, då jag vet att han har letat efter en bil länge, och nu dök det upp en här i Strömsund, så det kunde inte bli bättre.
En likadan bil som Moa har.
Nu kan han köra tryggt och säkert vart han vill.
Ett roligt semesterminne.
Jag blir så glad 💗

I går em kom värsta åsk och regnskuren.
Det var som om himlen bara öppnade sig.
Vi blev bjudna på ost, kex och vin hos Maria och Mattias.
Så himla trevligt och mysigt att träffas en stund, fast det bara är jag som har semester.
I dag ska jag fortsätta att förbereda i husbilen så mycket det går.
Det är ju del att tänka på och ta med sig.
Just nu ser det ut att kunna bli helt ok väder i Lofoten från måndag på yr.
Lördag och söndag lite sämre, men vi får försöka ta de dagarna att köra på.
Vi har ju några mil att avverka.
Jag har sett så många vackra bilder och filmsnuttar de senaste dagarna från flera delar av Norge.
Har fått en del tips på sevärdheter som vi ska försöka uppsöka.

Trevlig helg och på återseende!
:O)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar