Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 24 april 2024

Söndag em bjöd på en riktigt fin vårvinterdag, och vi kunde äntligen sitta ute och göra kolbullar.
Som vi har längtat.
Det gäller att passa på, och ta alla tillfällen som ges att träffas.

På lördagen bjöd vi Maria och Mattias på middag, och det blev verkligen lyckat.
Tomas hade köpt ostron till förrätt, och till det lite bubbel.
Kul att få bjuda på något som de inte hade ätit innan.
Risotto med räkor, sparris, soyabönor och ärtskott.

Till efterrätt vispade jag mascarpone och grädde, lättströ, smulade digestive (30% mindre socker) och varvade med hallon, blåbär och jordgubbar.
Sist rev jag på mörk choklad. 
Det blev riktigt smarrigt.
Vi har som tradition att skarpa triss när vi ses, och denna gång blev det 2 lotter med 30x2.
Kanske en start till Skottlandsresan?
Timmarna går som alltid alldeles för fort när man har roligt.

På fredagen firade vi Melvin som har fyllt 18.
Sedan badade och "klippte" jag Chess.
Hur mycket hår finns det på en hund egentligen?

Brynäs är tillbaka i SHL 😄
Vi har tittat på matcherna Brynäs-Djurgården och det blev 0-4 i matcher.
Några mer nerviga än andra.

Älgvandringen har börjat så jag tittar så fort jag har tid och möjlighet.

Förra torsdagen var jag och en till på hörselombudsutbildning i Östersund.
Det finns verkligen mycket bra hjälpmedel för de som hör dåligt.
Kul att träffa folk från andra delar av länet som delade med sig av sina erfarenheter.
En mycket bra dag.
Det är roligt med variation i arbetet.

Elias har fått sommarjobb på campingen även i år.
Han trivdes så himla bra där, så jag är riktigt glad för hans skull.

Meningsfullt- att göra saker som man är bra på.
Att vara bra på något är värdefullt i sig.
Relationer till de som betyder mycket för en.
Medkänsla.
Tacksamhet.
Tex. vad glad och tacksam jag är för den här stunden.
Drömmar, något att sträva efter, längta.
Motionera.
Anpassa motionen efter vad du befinner dig i livet.
Jag tycker att jag befinner mig på en bra plats (fas) i livet just nu.
Och jag känner mig trygg och stabil.
Jag fortsätter att drömma och göra sådant som ger mig energi.

På återseende!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar