Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 19 maj 2023

I strålande solsken hade studenterna mösspåtagning på hempan (hembygdsgården) förra fredagen.

Rektorn höll ett kort tal och de sjöng: Sjung om studentens lyckliga dar...
En fin och trevlig tradition.

Elias klass.
Handels och administrationsprogrammet.
Två av tjejerna har Elias gått med sedan lågstadiet.
Häftigt att de har följts åt så länge.

Fina grabbar och bästa vänner/"bröder".

På lördag morgon åkte jag och Helena till Gäddede, där Maylis mötte upp.
Vi fikade på Tjeedtege café och butik.
Sedan fick vi en liten rundtur i självaste Gäddede.
Efter det åkte vi hem till Maylis i Kyrkbolandet.
Där bjöd hon på en jättegod lunch på altanen.

Vi hade tänkt att äta middag i Stora Blåsjön på hotellet eller Fjällripan, men det var stängt på båda ställena, liksom Korpens öga.
Snacka om precis.
Men det får bli en annan gång.
I stället bar det av till Röyrvik.
Maylis hade bokat bord på Limingen gjestegård.
Kortet är taget därifrån.

Vi passerade vackra vyer både på dit och tillbakavägen (vi åkte runt).
Vi fick även se mycket djur, framförallt orrar/hönor och tjädrar, men även älgar, renar och rådjur.
Jag är så glad att jag har fått lära känna dessa två tjejer.
Vi hade det så trevligt och roligt.
Och Maylis var den bästa guiden.
Vi hade förmodligen inte fått se och uppleva allt detta om vi inte hade träffats.
Så tacksam för det.
Vi har redan planer på att ses mera.
Vi fick med andra ord mersmak.

På kvällen fick vi återigen uppleva att Sverige tog hem segern i Eurovision genom fantastiska Loreen (första kvinnan som tog hem segern två gånger).
Hon var helt klart överlägsen de andra bidragen. 
Och jag höll mig otroligt nog vaken hela tiden.
Vi släckte tv´n 01.30.
Det händer minsann inte ofta nu förtiden.

I går var jag och Tomas lediga samtidigt.
Vi grejade ute på gården med lite av varje.
Och jag ska fortsätta i dag.
Vi har två pallkragar som står intill garaget som måste grävas ur innan de kommer och gräver runt det, och fyller på med nytt grus.
Eftersom vi inte vet när de kommer och gör det, så är det lika bra att få det gjort innan vi åker till Stockholm.
Den här helgen ska jag jobba på Gästis.
En liten mjukstart innan det drar igång på riktigt när första semesterperioden börjar.
Sedan är jag ledig en hel vecka.
Det känns riktigt lyxigt.
Jag hoppas att Stockholm bjuder på fint väder, det gör upplevelsen lite extra trevlig.
Vi åker med tåget redan kl 6 på tisdag, så vi får verkligen kliva upp i ottan.
Men när man ska göra något roligt så går det så mycket lättare.

Trevlig helg och på återseende!
:O)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar