Leendet du sÀnder ut vÀnder Äter till dig




fredag 15 oktober 2021

Jag fick jobbet 😄
Jag Àr sÄ otroligt glad.
De ville ha just mig!
Samtidigt kÀnns det sÄ overkligt.
Jag fick beskedet redan i mÄndags.
Det har varit svÄrt att inte sÀga nÄgot, det har bara bubblat inom mig av glÀdje.
Sedan har vi diskuterat hur vi ska lösa det lönemÀssigt, eftersom jag inte vill gÄ ner i lön.
Och nu har vi kommit fram till att jag ska arbeta 75% pÄ Teknik och planeringsenheten, och 25 % pÄ GÀstis.
Och det kÀnns som den optimala lösningen.
Jag vill gÀrna ha en fot kvar pÄ GÀstis.
SÄ nÀr vi har kommit överens om hur mitt schema ska se ut, sÄ ska jag börja dÀr.
Det kÀnns som ett steg i helt rÀtt riktning.
Jag har ju i mÄnga Är velat pröva nÄgot annat, och nu fÄr jag verkligen chansen.
Jag ska arbeta som administratör/planerare.
Jag kommer bla att sitta och lÀgga ut sk rutter till personalen inom hemtjÀnsten nÄgonstans i kommunen.
Vilka de ska Äka till, vilken tid och vad de ska göra, i stora drag.
Jag har fattat det som att det Àr mycket nytt pÄ gÄng ocksÄ.
Det kommer sÀkert att bli en utmaning att lÀra sig allt, men det ska bli bÄde spÀnnande och och roligt.
LÀra kÀnna nya mÀnniskor.
Jag fyller ju snart 50 sÄ det Àr pÄ tiden.
Jag har ingenting att förlora, snarare tvÀrtom.
Och det Àr ingen tillsvidaretjÀnst Àn.
Det strÀcker sig i första hand till augusti nÀsta Är, och sedan fÄr vi se.
Det rörs om lite i grytan.
Det kan bara vara nyttigt.

Tomas mamma Ă€r dĂ„lig och ligger pĂ„ lasarettet i Östersund.
Det kÀnns bra att hon blir ordentligt omhÀndertagen.
Vi fĂ„r hoppas att hon kryar pĂ„ sig snart 💗

I dag ska jag Àta lunch med Maria.
Hon fyllde Är förra veckan, sÄ hon ska fÄ sin present.
Sedan ska jag jobba helg.
Petter och Elias ska spela match i HÀrnösand.

Ha en fin helg och var rÀdd om dig.
:O)

 

5 kommentarer:

  1. Åhh sĂ„ kul Katarina🙏 Det Ă€r du verkligen vĂ€rd 🎉 Alltid kul att prova nĂ„gonting nytt, och jag Ă€r övertygad om att det kommer att bli jĂ€ttebra!
    Kram Annika 💖

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack sÄ mycket Annika :) Ja det kÀnns verkligen toppen och otroligt spÀnnande.
      Kram Katarina.

      Radera
  2. Vilken tillgÄng tÀnk all din kunskap de har tur pÄ planeringen.o Àven gÀstis som fÄ ha dig kvar lite grann.stort grattis��/linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack sĂ„ mycket Linda 😄 Det vĂ€rmer verkligen ska du veta đŸ™đŸ„° Jag hoppas att jag ska kunna tillföra nĂ„got och lĂ€ra mig massor 😊 Kram Katarina.

      Radera
  3. Ska vara hjÀrtan efter grattis men blev ? SÄ du vet

    SvaraRadera