Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 12 april 2021

Det är inte så dumt att fylla år ändå, när jag får så fina saker.
Det saknas en present på bilden som jag kommer att visa när den är monterad och upphängd 😄
Det går ju inte ta miste på vad jag tycker om.

Och att jag får fika med nära och kära.
Att unna sig och lyxa till det lite.

Jag jobbade på lördagen till kl 17.30 så då är det bra att bara kunna beställa och hämta.
I går sken solen hela dagen.
Vi såg till och med solen gå ner bakom fjällen.
Så härligt.

Jag försökte mig på att spritsa översidan på tårtan, men förmodligen var grädden lite för lös, för den flöt bara ut.
Men det var inget fel på smaken.
Lite som en rosa prinsessdröm.
Tack Petter, Moa, Elias, Tomas, Alva, mamma, pappa, Maria och Mattias för att ni förgyllde min födelsedag 💗
Jag fick telefonsamtal, sms och gratulationer på facebook.

I dag är jag ledig.
Det känns skönt att få lite återhämtning efter dessa sex veckor.
De har krävt mycket fysiskt av mig, och det känns i kroppen nu.
Att jag har jobbat inom vården i snart 30 år börjar sätta sina spår.
Jag har inte tänkt så mycket på det förens de sista åren.
Det finns många bra hjälpmedel, men det är många moment som aldrig går att ersätta en persons fysiska kraft och energi.
När jag var yngre så gjorde jag säkert en hel del dumma lyft själv och många felaktiga arbetsställningar.
Sen att kroppen ska hålla till pensionen tänkte jag nog inte så mycket på då.
Så i dag blir det inga stora utsvävningar alls.
Jag kanske lägger mig på soffan efter att jag har varit och handlat, och plockat bort påsken.

I fredags bokade jag en stuga på Lia Ranch i Ankarvattnet i två nätter i juni.
Då ska jag, Tomas och Chess gå till Bjurälven.
Jag har velat ta med Tomas dit i många år, men det har bara inte blivit av.
Det är kul att få spontana ingivelser.
Så nu har vi något roligt och trevligt att se fram emot.
Sedan hoppas vi på att kunna ta oss i väg en vecka på semestern.
Men det får bero tills vi vet om det är genomförbart, då Chess trivs bäst hemma.
Han tycker inte så mycket om att åka bil.
Så när vi ska åka till Ankarvattnet ska vi ta tid på oss att göra flera stopp efter vägen.

Vecka 18 ska vi få lämna in matbordet för omlackering.
Det kommer att bli som ett helt nytt bord.

Jag har hittat en ny facebook sida som heter övergivna platser.
När jag ser alla dessa hus så tänker jag på att det finns en historia bakom alla övergivna hus.
Det skulle vara spännande att få veta vilka som har bott där.
Vad de har gjort?
Varför övergav de huset?
Fascinerande.
Det verkar var "inne" att gå in i övergivna hus och fotografera.
Jag vet inte om jag skulle vilja det, även om jag är nyfiken på dem.
Folk är så fräcka att de stjäl saker.
I bland funderar jag på om folk har lagt sitt samvete i en byrålåda och kastat bort nyckeln?
Folk tar sig mycket större friheter nu än förr.
De tycks ta sig rätten att göra som de vill.
Utan en tanke på vad andra tycker, tänker eller känner.

Snart börjar den stora älgvandringen, ska du titta?
Jag kommer nog att försöka titta när jag har tid.


På återseende!
:O)

 

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas jag gratulerade dig på FB. Annars gör jag det här i efterskott. Vårkänsla lät vackert och Blåbär älskar jag.
    Känner verkligen igen mig själv i det du skriver om fel teknik vid lyft och arbetsställningar. Då struntade jag i vad de äldre sa. Jag va odödlig och ville bara göra momenten så fort som möjligt. Allt har sitt pris.
    I dessa tider är det extra viktigt att ha något att se fram emot. Hoppas ni får fint väder när ni åker till Ankarvattnet. Vädret är faktiskt superviktigt även om många hävdar motsatsen och drar upp klassikern rätt kläder. Själv ser jag fram emot första trippen om en månad. Vi har hyrt en stuga tre nätter på södra ön.
    Var rädd om dig.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  2. Tack så hemskt mycket Bosse :) Ja vädret gör otroligt mycket, helst om man ska vara ute ett antal timmar.
    Inte så kul att bli genomblöt direkt och sedan börja frysa. Men regnjackan får åka med för säkerhetsskull.
    Det blir säkert jättetrevligt att åka till södra sidan. Uppleva och se mycket. Ni gör helt rätt.
    Tack desamma. Kram Katarina.

    SvaraRadera