Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 12 juli 2018

Strömsund cruisig ordnade en fordonsutställning för ungdomar förra onsdag på hembygdsgården.
Man kunde tävla i snyggaste fordon, stöggeste (styggaste) fordon och snyggaste moppe.
Moa ställde upp med sin pärla.

I moppekategorin vann en tjej med en gammal moppe, Alabama med"limpa".
Det första priset tog också en tjej hem med sin epatraktor. Och stöggeste vann en kille.

På torsdagen (5/7) blev vi bjudna till Gunnar (barnens pappa) på fika och för att fira Petter.
Mamma, pappa, barnens faster Eva och hennes man Janne var också där.
Han fick en massa fina presenter.
Härligt att vi kunde sitta ute på deras altan.

När Lena frågade mig för ett bra tag sedan, om hon och Jonas fick komma och hälsa på oss när Rolandz skulle komma till Strömsund på Dundermarknaden, så kom jag på att jag så gärna ville att alla mina allra bästa vänner skulle få träffas här hos oss.
Sagt och gjort.
Peter, Carina, Mattias, Maria, Lena, Jonas och Tomas.
Saknas gör Reino och Saa. Men det kommer flera gånger.
Vi grillade regnbågskotletter. Maria hade gjort en stor skål med sallad, och Carina bjöd på efterrätt.
Och det gick sitta ute tills vi skulle äta efterrätten. Då flyttade vi in.

Sen åkte jag, Tomas, Lena och Jonas ner på hembygdsgården för att digga till Rolandz.
Vilken härlig show de bjöd på.
Bara glädje och åter glädje.
Precis det man behöver.

På lördagen åt vi den traditionella langosen, nr. 8 med räkor, rödlök och stenbitsrom.

På söndagen tog jag med mig Tomas så han fick se fågeltornet i Tullingsås.
Så otroligt fridfullt.
Vi kunde bla se en svanfamilj med 5 ungar med kikaren.

I går var jag ledig och tog med mig Elias till Öjarn för att hälsa på Anna, Isak och Viktor i deras stuga.
Vilket paradis på jorden.
Detta skulle alla få uppleva.
Ett lugn utan stress och krav.
Inga buss eller tunnelbanetider att passa.


Anna bjöd på våfflor med sprutgrädde och sylt.

Det enda som kan "störa" är ohyran.
Man kan inte titta sig mätt på allt det vackra.
Vatten och eld är den bästa avkopplingen tycker jag.

Elias rodde och jag fick åka som en drottning.
Vi metade vid vassen, och jag bara älskar när det nappar och flötet åker under vattnet.
Och så får man dra upp en sprattlande abborre.
Tyvärr var kroken för klen, så den ska bytas till nästa gång.

Näckrosor är fantastiskt vackra.

En lisa för själen.
Det är tyst.
Man går ner i varv.
Alla klarar inte av det.
Men det är nyttigt att träna på just att inte göra någonting hela tiden.
Även jag skulle behöva träna på det. 

Nu har jag tre dagar kvar att jobba.
På söndag kväll kl 21 "checkar" jag ut för 4 veckors välbehövlig semester.
:O)

1 kommentar:

  1. Härliga bilder, fantastiska kort! Önskar dig en härlig semester och gör så lite "nyttigt" som det bara går! Kraam

    SvaraRadera