Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 31 maj 2017

Tänka sig, jag som nästan aldrig vinner nått, vann första pris på tipsrundan.
Jag hade ingen ryggsäck så denna blev toppen.
Och Tomas tog hem andra priset, en polaris keps.

Förra veckan blev det en till promenad på sjöbotten, fast på ett annat ställe.

Vi gick ut till en ö i Vattudalen. Det är roligt att utforska omgivningarna.
Det ligger en stuga på ön och den kunde jag inte låta bli att ta kort på.
Så originell på alla sätt. Så trollskt och mystiskt, men vackert.
Vattudalen låg spegelblank.

Den här båten har nog gjort sitt sedan många år tillbaka.
Jag skojade till det och lade ut den på facebook och skrev: 
Väl använd träbåt säljes till högstbjudande. Kan vara i viss behov av reparation.

Har letat ett tag efter ett fågelbad i min smak, och plötsligt så stod det ett mitt fram för ögonen på mig.  Alldeles lagomt stort. Passar på vår gård som handen i handsken.

På lördag morgon drog vi från regnet här hemma, till Örnsköldsvik för att bada på Paradisbadet med de yngre förmågorna.
För de äldsta (Petter och Moa) lockar inte sådant längre.

Elias kompisar Isak, Viktor och deras mamma Anna hängde också på.
Jag är glad att jag får suga på karamellen ett tag till med Elias. Det känns kul att få göra sådant med barnen. Men det börjar bli svårt att hitta aktiviteter som funkar och uppskattas. Bara att försöka acceptera och inse att liten blir stor.
När vi hade badat åkte vi till hotellet där vi kunde ta det lite lugnt innan vi skulle äta middag.
Jag hade lyckats boka bord på en resturang (Il Romanos) mitt i ett industriområde (inte lätt att veta när man inte kommer där i från). Men döm om vår förvåning när vi kom in och såg att det var jättemysigt, och mycket folk. Och god mat hade de.
På söndagen smakade frukosten lite extra gott och kändes extra lyxigt eftersom det var morsdag.
När vi hade checkat ut tog vi en sväng på stan, innan vi åkte hem.
Vi hade en super trevlig och rolig helg tillsammans.
Mamma bjöd på morsdagstårta på kvällen.
:O)

1 kommentar:

  1. Det är bara att gilla läget och acceptera som du skrev. Samtidigt är det lite sorgligt när man minns alla skratt och gånger man gjort en trevlig aktivitet. I framtiden blir det på nya sätt som kan vara lika bra. Grattis till vinsterna. Det skulle inte förvåna mig om du vinner något annat snart. Så brukar det vara för mig. Allt eller inget. Du ska kanske passa på att köpa en lott. :) Jag gillar också att "snoka" runt och fota på gamla hus/stugor. En annan grej. Jag är inte spekulant på båten. :)
    Kram Bosse

    SvaraRadera