Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 30 mars 2017

Bra dag att vara ledig på.
Allt blir så mycket lättare när solen skiner.
I dag ska vi bjuda mina föräldrar på middag, så jag ska förbereda lite inför den.
Att skala räkor tar ju lite tid.
Sedan ska jag förbereda äppelpajen också.

Att hitta en moped med fotbroms var svårare än jag trodde.
Jag har pratat med en som har mopeden ovan, som vi kan få köpa.
Det är en årsmodell -75.
Vi har inte varit och tittat på den än. Det ska helst stämma i samband med något ärende till Östersund tänkte vi.
Hittills så har jag inte hört att det finns nya moppar med fotbroms.
Man sätts inför utmaningar. Men ingenting är omöjligt. Jag brukar inte ge mig i första taget.

Har förkovrat mig på folkets hus i veckan. Kommunen satsar på och vill vara en hälsosam och attraktiv arbetsplats, och hur vi tar oss dit, så att vi ska känna arbetsglädje och känna att vi ska lyckas i våra uppdrag.

Viktigt! men kan vara svårt om inte alla bidrar och drar åt samma håll.
Vi ska alla vara goda ambassadörer för vår kommun.

 Har hört att det är väldigt stor skillnad på hur långt våren har kommit i landet.
För mig får det gärna bli vår här nu. Längtar efter värme.
Många vill att det gärna får vara snö till påsk, men det är ju så länge dit, så innan det blir vår är vi ju långt inne i maj i så fall.
Sköt om dig och må så gott!
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar