Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 21 februari 2017

Väder väder väder!!!
I söndags regnade det och var +5 grader och riktigt snorhalt.
I går snöade det.
Och i dag var det nästan -14 grader när jag klev upp.
Och nu i skrivande stund som synes på bilden strålande sol.
Vädret varierar verkligen från den ena dagen till den andra.
Den här vintern har vi haft en ovanligt mild vinter med lite snö, i alla fall hittills.
Och jag som köpte en snöslunga. Den har inte blivit flitigt använd än så länge.
Men den känns bra att äntligen få äga en.

Det är häftigt när saker infaller som man har gått och önskat sig länge.
Ungefär som en sak i taget. Att få bocka av en efter en.
Så kanske kanske lyckas vi med en utlandsresa också.
Det går ju inte göra sig totalt pank bara för att man vill det så gärna.
Det sunda förnuftet helt enkelt.

Veckorna rullar på. Jag är ledig i dag efter att ha jobbat ytterligare en helg.
Jag passar på att ta det lugnt och dricka mitt livselixir.
Barnen är här, andra veckan av två.
Hittills känns det bättre att de är här 2 veckor än varannan. Nackdelen är väl att jag måste jobba helger när barnen är här, men samtidigt så får de ju se hur det verkligen är.  Och samtidigt så har de ju blivit så stora, så det klarar det mesta själva nu.
Förut har jag jobbat helg när de inte har varit hos oss.
Det är tur att man kan vara öppen för att pröva olika sätt, och vad som känns bäst.
Vi brukar titta på bonusfamiljen på tv och det är mycket som är igenkännande, och som jag kan relatera till.
Det är inte alltid en dans på rosor.

Om vädret fortsätter i den takt som det gör nu så är risken stor att det inte blir så många pimpeltävlingar för Petter och pappa i år.
Men i lördags lyckades i all fall Petter få en fin abborre på 1270 gram på pimpel.
En riktig bamsing. Själv har jag inte sett så stor abborre förut.

Förra söndag (12/2) åkte jag och Tomas till Östersund. 
Jag fick ett presentkort i fjol när jag fyllde år på en brunch för två personer, så jag hade bokat bord till 12.30. Så himla mysigt. 
Vi är riktigt duktiga på att passa på när tillfällen ges.
Det tycker jag om.
Nu gör vi det här, och oftast blir det så lyckat.
Man behöver inte krångla till och planera allting så långt i förväg.
:O)

1 kommentar:

  1. Vilken lyckad vinterbild som du bjuder på. :) Snöslungan kommer kanske mer till sin rätt nästa vinter.
    Det låter vettigt att prova med tvåveckor med tanke på att de blivit större. Som med allt finns det för och nackdelar.
    Kram Bosse

    SvaraRadera