Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 11 november 2016

Förra fredag (4/11) fyllde min lilla mamma 70 år.
Dagen till ära gjorde jag en tårta speciellt till henne fylld med kärlek.
Och en ny mobil (touch) fick hon. Vilket var på tiden.
Den gamla duger inte hur länge som helst ;)
Utvecklingen går så pass mycket framåt, så en enklare modell men ändå med alla funktioner som hon behöver.

Vem kan tro att denna kvinna blev 70? 

Eftersom barnen hade höstlov förra veckan åkte vi till Östersund och bowlade, köpte vinterskor (och lite annat "pjöller") och åt lunch på kebabhouse.

Vi bokade 2 banor i 2 timmar så vi verkligen skulle få spela. Det var väldigt jämnt.
Vi var 3 på varje bana. Moa ville stanna hemma.
De är ju så stora nu så de kan få bestämma själv, och det känns tryggt att lämna dem hemma.

På söndagen tog jag och Tomas en promenad förbi platsen där de håller på att bygga en ny sporthall.
Den ligger mellan Dunderhallen (ishallen) och skyttegymnasiets lokal.
Äntligen!!!
Den är verkligen efterlängtad. 

Den ska vara klar i augusti 2017 om allt går som det ska.

I måndags fyllde Tomas år.
Köpte en liten Helgatårta men upptäckte att bilden var något för stor.
Vi firade både han och hans dotter Alva redan på lördagen, så det blev bara ett litet firande med några presenter som jag tror blev uppskattade.
Bla ska jag bjuda honom på Pinchos (tapasresturang) i Sundsvall i samband med att vi åker dit och julhandlar i början på december.

Bilden är tagen i dag. -4 grader. 
Jag är ledig i dag.
Har just fått tag på biljetter till Robbie Williams konsert på Tele 2 arena i Stockholm den 29 juli. Det får bli en julklapp till Tomas och mig.
Det ska bli riktigt skoj.
Och innan dess ska vi på Depeche Mode på Friends arena den 5 maj.
Mycket roligt att se fram emot med andra ord.

Nu ska jag bli bjuden på lunch av min bästa vän Maria.

Vissa dagar är helt enkelt bättre än andra.

I morgon bär det av till Krokom och bandysammandrag.

:O)

2 kommentarer:

  1. Vad mycket trevligt firande. En tårta av kärlek. Bowling som är så kul. Dessutom två stora saker att se fram emot nästa år. Du har god musiksmak.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  2. Ja om du bara visste vad jag blev glad för denna tårta och uppvaktning!Det värmer mitt 70åriga hjärta!Tack än en gång för allt!Kram mor

    SvaraRadera