Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 22 juni 2016

Tulpanfestival

Dagen efter skolavslutningen åkte jag, Tomas, Maria (min bästa vän) och hennes sambo Mattias till Backsjön.
Mitt i skogen mellan Näsåker och Sollefteå.
Man tar av vid skylten till Skorped.
http://www.norrlandtulpaner.se/historia-2422297
 

Där har de en tulpanfestival, knappt en månad varje år.
De har planterat ca 200.000 tulpanlökar.
Det är en kvinna från Holland och hennes man som har byggt upp allt detta.

Otroligt vackert och praktfullt med alla färger.

Vissa sorter fastnade jag mer för än andra.
Mörklila är bla en av mina favoritfärger.

Medan vi var där hade de en modeuppvisning med festkläder/klänningar från en butik i Sundsvall. Det var även några som sålde sina hantverk.

De som hade köpt hela paketet med inträde, guidad tur och lunch fick välja 10 st tulpaner var.
Personalen hade det de gjorde att springa mellan fårorna och klippa tulpaner.

På vägen hem stannade vi vid en rastplats och fikade.
Vi avslutade dagen med middag hemma hos Tomas och mig.
Vi hade en jättetrevlig dag.
Kul att göra något annorlunda.
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar