Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 8 mars 2016

Man blir ödmjuk till livet när man ser på Sofias änglar. Så mycket som de får gå igenom. Vilka kämpar och så mycket styrka de har fått för att ta sig igenom deras förmodligen värsta mardröm i livet.
Härligt att det finns så fantastiskt duktiga och genom snälla människor som kan underlätta deras vardag genom att fixa till deras hus. Man gläds med dem och det är dem väl unt.
Jag tror att ingen skulle vilja hamna i samma situation som dem.
Jag tycker att jag lär mig så mycket g
enom att titta på sådana här typ av program. Att man verkligen inte ska ta saker och ting förgivet. Inte minst dem man älskar. Ta hand om och vara rädd om varandra.
Jag tittade även på skilsmässohotellet och även om jag tycker att det är tragiskt att det över huvud taget ska behöva visas ett sådant program så insåg jag att även det har ett budskap. Hur viktigt det är att kunna kommunicera med varandra. Inte låtsas som om problemen inte fanns och tro att det löser sig av sig själv.
Det finns många intressanta program som jag tror skulle vara nyttigt för många att se.
Att som sagt bli lite mer ödmjuk till livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar