Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 28 mars 2016

En liten återblick från den 17 mars då jag och min syster var och lyssnade på Lisa Nilsson på OSD (folkets hus) i Östersund.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så fick jag det av Annika i tidig födelsedagspresent.
En helt fantastisk konsert. Lisa höll på i nästan 2 1/2 timme utan paus.
Vilken röst, vilken kvinna och vilken humor.
Är så glad över denna present. Kunde inte bli bättre. 

Dagen efter åkte jag och Maria (min bästa vän) till Hallstaberget i Sollefteå på en SPA dag.
Hon fick det av mig när hon fyllde 40 i höstas.
Båda hade haft en intensiv vecka.
Att få avsluta veckan med en ledig dag och bara tid med varandra kunde inte infalla bättre.
När vi kom dit var det nästan inget folk där så vi fick bassängen helt för oss själva, så vi kunde simma helt fritt.
Efter doppet i badtunnan ute gled vi sedan ner i bubbelpoolen.


Sedan åt vi lunch som de serverade oss inne på spa avdelningen.
En stor tacotallrik, fruktfat och 3 tillbringare med olika drycker.
Det kunde inte bli lyxigare.
Efter det var det dags för behandling. Vi gled in i varsitt rum och kom ut efter en timme som en ny människa. Jag fick en helkroppsmassage och Maria fick hotstone massage.
Så otroligt skönt.
Önskar att jag kunde bli bättre på att unna mig sådant lite oftare.

Efter vätskepåfyllning simmade vi igen, bastade och bubblade innan det var dags att köra de 15 milen hem igen.
Vilken lyckad dag det blev.
Vi hann prata i lugn och ro och framförallt få den kvalitetstid tillsammans vi båda längtat efter.
Vi fyllde på med massor av positiv energi och la ytterligare till ett fint minne.
Och fler ska det bli.
Det är en ynnest.
:O)

2 kommentarer:

  1. Det lät som två helt underbara dagar.
    Vilken lång konsert. Lisa verkar ha en skön humor så jag kan tänka mig att mellansnacket var en extra krydda. Vilken tur att ni fick ha bassängen helt för er själva. Undra vad en hotstone massage är. Vänta lite. Om jag tänker engelska och tänker bort Bröderna Flinta. Varma stenar istället för händerna direkt på huden.
    Jag tycker ni kan unna er denna lyx fyra gånger om året. Säg att Dr Bosse bestämt detta. :)
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  2. Go kväll!
    Vilka mysiga dagar du haft!
    Så ljuvligt med SPA och lite gott att äta och dricka! Sedan är det ju underbart att umgås med goda vänner oavsett om det är konsert eller SPA!
    Klart att du skall komma till västkusten någon gång! Men håller med dig..det skall besökas på sommaren! Ha nu en fortsatt mysig vecka!! Kram Annika

    SvaraRadera