Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 6 november 2015

I lördags (31/10) var det Marias (min bästa vän) tur att få en överraskning.
Hon har nyligen fyllt jämt.
Jag ville göra något speciell för henne. Så under hösten har jag tillsammans med några av hennes närmsta vänner planerat för denna dagen.
Grundtanken var att vi skulle få låna (hyra) en badtunna, bastu och grillplats vid sjön eftersom Maria är en naturmänniska. Men när inte det var möjligt så blev vi erbjuden att komma och rida och äta lunch i stället. Ett helt fantastiskt erbjudande, och det blev minst lika bra. 
Och Maria visste ingenting.
Vi hade bestämt att jag skulle komma till henne mitt på dagen. Där slöt 3 stycken vänner till upp.
Sedan åkte vi till Strand, en bit utanför Strömsund. Där stod 3 hästar och väntade på oss i hagen som ville bli borstade och krafsade under hovarna. Sedan fick vi rida en bit genom byn och upp för en fin skogsväg. 
När vi kom tillbaka hade "värdinnan" gjort en fantastisk lunch med älgfärsbiffar, klyftpotatis, stekt lök, sås och sallad till oss.
Det var så härligt och lyxigt att få sätta sig vid dukat bord och att hon öppnade sitt egna kök för oss.
På kvällen hade vi fest för Maria hemma hos mig och Tomas där några till slöt upp som inte hade varit med under dagen. Vi hade ett trerättersknytis.
Vi blåste blåsrör och spelade golf kinect. 
En superlyckad dag med många samtalsämnen och glada skratt.
Ett härligt och trevligt gäng.

På söndagen var jag och Tomas bjuden till mamma och pappa på middag.
Vi fick klimpsoppa. En av mina favoriträtter som jag brukar önska av mamma, och det blir ungefär en gång per år, så då blir det extra extra gott.
Köttet som smälter i munnen, morötterna och kålrötterna. Mmm!!!
En riktig hösträtt.

I onsdags fyllde  min unga och fina mamma år.
Vi firade henne här hos oss med paket, tårta och sång.
Det är värdefullt att kunna samlas allihopa och vara tillsammans.

Trevlig helg
Puss & Kram
:O)

1 kommentar:

  1. Tack kära dotter för de fina orden om mig. Jag är verkligen previlegierad som får så fina ord strödda omkring min person av mina nära och kära. Jag känner mig älskad och avhållen. Tack!!

    SvaraRadera