Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 21 oktober 2015

Så här vacker och härlig höstdag hade vi det här i Strömsund i söndags.
Konstaterade att just här, kring bron och Vattudalen är det så otroligt vackert.
Jag kan aldrig titta mig trött på det.
Och jag kan aldrig ta nog med kort på bron, alla årstider.
De har precis bytt ut två spännkablar/vajrar på bron. Ett vad jag förstår ganska stort projekt. Bron har varit avstängd i ena körbanan en längre tid, och tung trafik har även dirigerats om att köra en annan väg under kortare perioder. Det är första gången sedan bron byggdes 1956 som de har bytt kablar.
Ett brittiskt filmteam som åker runt i världen och filmar unika byggen kom så precis på besök under vajerbytet.
Jag är så glad att jag bor på ett så otroligt fint ställe i vårt förövrigt vackra land.  
Det finns många fördelar med att bo här. Sedan önskar jag så klart att det kunde vara kortare transportsträckor när man ska åka någonstans, inte så kalla vintrar och lagomt med snö, men man kan ju inte få allt.
Vi har det mesta här som man kan begära.
Och bara 10 mil till Östersund, närmast största stad.
Strömsund ligger i det närmsta mitt i Sverige.

:O)

3 kommentarer:

  1. God förmiddag!
    Förstår att du trivs och tycker att det är vackert! Sen klart att avstånden är långa..men som sagt, vad gör det när man har det bra!
    Var ju ett fantastiskt år, som denna bro byggdes....fniss
    Önskar dej en fortsatt härlig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker bild
    Ha en fortsatt fin söndag!
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Härlig bild och vilken maffig bro..Tack för titten hos mig) ha nu en fin vecka katarina <3kram Jessica

    SvaraRadera