Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 30 mars 2015

Petter praktiserade på vår ica nära butik förra veckan.
Hans första längre praktik. Och det gick över förväntan.
När han fick ett sådant gott omdöme blir man som mamma både varm och glad i hjärtat, helst när man vet att det inte alltid är riktigt så hemma.

Jag har anmält honom till feriejobb i 2 veckor i sommar så att han får börja tjäna lite egna pengar. Det tror jag är nyttigt.  
Petter ska även fråga om sommarjobb där han praktiserade.

På fredagen snöade det ordentligt här. Det kändes väldigt onödigt eftersom vi hade vänt oss vid bara vägar och mindre snö och började se fram emot våren.

I stället fick vi lite längre vårvinter.

För på lördagen visade sig vädret från sin allra bästa sida igen. En helt underbar dag.
På promenaden tog jag några fina kort som speglar Strömsund på ett otroligt vackert sätt.
Strömsbron över Vattudalen.

Det är lätt att bli hemmablind.

Petter och morfar fick ett härligt pimpeltävlingsväder.
Petter kom 10:a i vuxenklassen och slog sitt egna rekord i vikten fisk.

Till middag gjorde vi kroppkakor för första gången och bjöd mamma och pappa på.
Det blev riktigt riktigt gott och mätta blev vi.

Förra veckan hann vi även med:
 fotbollsträning, handbollsträning, bandyträning och utvecklingssamtal.

Moa och jag åkte till Östersund för att träffa Moas läkare och hon bedömde att det inte skulle bli någon operation före sommaren vilket känns otroligt skönt. För att fira köpte vi nya skor och en ny tröja som Moa hade på dansen på kvällen på folkets hus för högstadiet.
Petter var också på den dansen som var obligatorisk och som kompensation får de vara ledig hela skärtorsdagen.
Under tiden var jag på föräldramöte.

På fredagen åkte Alva på handbolls cup till Sundsvall.
Elias och Melvin lagade middag efter önskemål-rostbiff, potatisgratäng, sallad och vitlöksbröd.

I går söndag åkte vi till Östersund på bandy med Elias hela dagen, och Petter åkte på bandy DM till Bräcke.
Det var meningen att Moa också skulle spela bandymatch men det blev inställt.

Där i mellan sålde vi lotter och varmrökt lax till två olika klassresekassor.

Det var ett under att vi hann både jobba, äta och sova.
Inte konstigt att hjärnan går på högvarv för att inte glömma något.
Jag ser fram emot en något  lugnare vecka.

Hoppas att allt är bra med dig.
Tack för att du läser min blogg.
:O) 

4 kommentarer:

  1. Hej Katarina! så mycket ni hunnit med :) och så skönt att Moa slipper opereras i vår!! det var så klart värt att firas.tummen upp för det goda omdömmet om Petter <3 var stolt meda all rätta.Önskar dig o de dina en Glad påsk om vi inte hörs innan< kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Vi äter inte kroppkakor ofta det vore att ta i men detta var de godaste kroppkakor jag/vi ätit. Än en gång tack för Ölands landskapsrätt nummer ett!

    SvaraRadera
  3. Go kväll vännen!
    Är alltid så kul att läsa din blogg, och se vad du har för dej! Vackra bilder bjuder du också på!
    Måste vara skönt för Moa att slippa op!
    Sen förstår jag, att du är jättestolt över Petter!! Kroppkakor..älskar det!! Min mormor gjorde alltid så goda! Ha en fortsatt mysig kväll, vännen!! Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Det var ett intensivt program. Jag förstår att du blev en stolt mamma när han kom hem med det betyget. Det är härligt när deras rätta arbetsinsatser kommer till sin rätt på bortaplan. Vilka fina bilder. Hoppas att han får ett sommarjobb. Det är nyttigt och ger en stor erfarenhet. Påskkram Bosse.

    SvaraRadera