Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 21 augusti 2014

På vår resa i Halland tillbringade vi även två dagar hos våra goda vänner Lena och Jonas i Frillesås.
Vi började med en liten rundvandring i närområdet. De bor nära havet, bara en kort promenadväg dit.

Tidigt på onsdag morgon åkte Tomas och Jonas och spelade golf. Lena och jag tog lite sovmorgon och åt en lång frukost och satt och pratade om dittan och dattan. Jättemysigt. Sedan åkte vi till Freeport (outlet) utanför Kungsbacka. Där hjälpte Lena mig att hitta några riktigt fina kläder. Sedan åkte vi in till Kungsbacka och åt lunch på en sushiresturang.
En sväng på Kungsmässan hann vi också med innan vi åkte hem.

På kvällen tog vi tåget in till Göteborg. Och för första gången åkte jag spårvagn där. Vi hittade ett trevligt ställe där vi tog ett glas vin och öl innan vi skulle gå och äta middag.
Superfint väder och roligt och sitta och titta på folk. Jag super in allt som jag inte är van vid här hemma.

Lena hade bokat bord på en nyöppnad tapasresturang (Pinchos) på magasingatan.
En mysig liten resturang i ett källarplan. Deras koncept var riktigt roligt tycker jag.
För att kunna beställa maten var vi tvungna att ladda hem deras app på telefonen.
När maten och drycken var klar fick vi ett meddelande och så fick vi gå och hämta maten själva. Dyraste maträtten kostade 39 kr och man kunde beställa obegränsat och vart eftersom man åt och kände sig hungrig.
Maten stod på smala brickor och placerades mellan två brickhållare på bordet.

Jag åt fish and chips.

Glaserade kamben.

Vitlöksstekta champinjoner och skaldjurspasta.

Nutella crepes.

Gud vad gott det var och så mätt jag blev.

Det blev en välbehövlig promenad tillbaka till tågstationen sedan.
Jag är så glad att vi fick dessa två trevliga och fina dagarna tillsammans.
Det är en ynnest att få ha så fina vänner.
:O) 

2 kommentarer:

  1. Tack själva! Det var jättekul att ni kunde komma så vi fick rå om er ett par dagar :-)
    Kram, Lena

    SvaraRadera
  2. Hej! så roligt o gott med tapas!tackar för tipset,det skall jag spara tills det blir Göteborg nästa gång! som du skriver en ynnest med goda vännen <3 önskar dig en fin fin helg kramizar Jessica

    SvaraRadera