Leendet du sänder ut vänder åter till dig




söndag 26 augusti 2012

Texmexsoppa

För ca. 4 personer

1 st. lök
1-2 st. vitlöksklyftor
1 st. röd paprika
Ca 300 gr köttfärs
Tacomix efter smak
5 dl. passerade tomater
8 dl. vatten
1 st. köttbuljong
1 burk (200 g) majskorn
2 dl kokta bönor tex. Kidneybönor

Till servering
Nachochips och creme fresch

Stek köttfärsen i olivolja. Blanda i texmexpulvret. Hacka löken, pressa vitlöken, skär paprikan i bitar och blanda i köttfärsen. Lägg över i en kastrull och tillsätt resten av ingredienserna utom majsen och bönorna. Låt koka i 15 minuter. Tillsätt majs och bönorna och låt det bli varmt.

Smaklig måltid!
:O)



6 kommentarer:

  1. Mumsigt,det där ska jag göra:O)Kramen

    SvaraRadera
  2. Ha en fin vecka!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Ser väldigt gott ut... tack! Kram

    SvaraRadera
  4. Så fin lägenhet du fått och så fint möblerat.
    Där kommer du att trivas.
    Soppan ser jättegod ut - jag gillar alla sorters soppor och som tur är gör gubben det också!
    Ha en bra vecka och kram!

    SvaraRadera
  5. Ser väldigt gott ut...nu har jag fått en ide´till ett kalas,,,,,,

    Fin blogg !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :O) Vad glad jag blir. Vad roligt om/när du har användning av mitt recept.
      Kramar Katarina.

      Radera