Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 11 maj 2012

Jag försöker se positivt på det mesta här i livet. Och mår man bra så tror jag att man inte behöver sträva hela tiden efter sådant som man inte kan få eller egentligen behöver.
Jag är nöjd med livet, och just nu är det alldeles extra bra. Det känns som många dörrar  har öppnats för mig, mitt framför näsan och det tror jag är tack vare för att jag just mår så bra, och för att jag inte bara sitter och väntar på att saker ska hända eller att någon annan gör det åt mig. Jag tar tag i saker själv och på vägen har saker löst sig till det fullständiga optimala.
Jag är ganska duktig på att inte deppa ner mig över sådant som jag inte kan förändra, som tex vädret, vilket tyvärr väldigt många har en förmåga att göra.
Jag har en inre styrka som jag är väldigt glad att jag har. En styrka som jag har byggt upp och som jag själv tycker att jag är värd att få ha, och som jag också har möjlighet att dela med mig av till dem som jag tycker behöver den.
Jag har kommit så pass långt i livet med mina erfarenheter så jag krusar inte någon längre.
Tyck om mig som jag är, annars får det vara.
:O)
All heder och Tack för er omtanke om mig och Moa. Det värmer.
På måndag åker vi till Umeå, på tisdag ska Moa operera både höger tumme och höger hand. Jag räknar med att operationerna kommer att ta mellan 5 och 6 timmar.

5 kommentarer:

  1. Det är bra att se positivt på livet, och att man mår bra. Fint det du skriver. Lycka till Moa med operationen. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Hej!visst är det härligt med livs erfarenhet som gör att man både mognat o lärt sig massor under resans gång! krusa har jag oxå slutat med ;=) trevlig helg! kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!!
    Tack för dina alltid så värmande inlägg hos mej!!
    Håller med dej..kan man inte tycka om en för den man är..så kan det kvitta!!
    Håller tummarna för Moa..kommer att gå jättebra!!
    Ha en fortsatt härlig fredag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Tänker på er idag och imorgon.... Det kommer att bli jättebra!

    Knepigt nog är vädret i princip det enda som jag tillåter mig att deppa/irriteras/frustreras/uppröras över. Kanske just för att jag inte kan påverka det, kanske just för att det i det stora hela inte spelar särskilt stor roll egentligen. Allt annat försöker jag nog att tackla på helt andra vis.

    SvaraRadera
  5. Fint och klokt skrivet Katarina... Kram

    SvaraRadera