Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 6 april 2012

Potatisrullen är ju helt outstanding. I dag provade jag den med timjan, i stället för rosmarin och jag tycker nog att det var ett strå vassare. Det är lite lyx över den.
Receptet hittar du under etiketter.
I dag tillagade jag oxfilé för allra första gången, i mitt liv. Jag har varit lite rädd för att misslyckas. Men rädslan är till för att övervinnas, och jag övervann den verkligen. Jag känner mig så otroligt nöjd.
Jag saltade, pepprade och brynte köttbitarna, ca. 3 cm tjocka. Sedan stoppade jag i en köttermometer i den tjockaste biten och ställde in dem i ugnen på 175 grader. När termometern visar ca. 58-65 grader är köttet klart.
Tomaterna har jag ugnstekt på 200 grader i 15-20 minuter. Jag ringlade över 2 msk. olivolja, 1 msk. balsamvinäger och salt.
Pepparsåsen är en färsk och kall sås ala Erik Lallerstedt.
Oj Oj Oj vad gott det var.
:O)

1 kommentar:

  1. Gud så gott det ser ut så jag kan bara ana att det var ännu godare:O)Kramen

    SvaraRadera