Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 19 april 2012

I kväll gäller det.
I kväll kan det avgöras.
Och i kväll är Brynäs på hemmaplan. Vad kan gå fel?
Det står 3-2 i matcher till Brynäs födel.
Det är bäst av 7.
Här hemma råder det minst sagt hockeyfeber. Och på något sätt har jag också dragits med i det ju närmare Brynäs har kommit finalen. Och nu står de där mot Skellefteå.
Det började så bra med tre raka segrar. Det hängde på den fjärde, skulle Brynäs få sätta på sig guldhjälmarna?
Besvikelsens besvikelse.
Petter försökte hitta orsak till varför? Han hade inte Brynäströjan på sig, eller var det kalsongerna han hade på sig?
Det var inte mycket som kunde trösta.

Jag har ju i stort sätt tyckt att allt de surrar om på dessa matcher är gallimattias. Men nu har det faktiskt gått upp ett ljus för mig också, tex. vad numerärt överläge/underläge betyder osv.

Här har det snöat på fm. men, nu verkar det som att det kan skina upp.
Vad ni än tar er för i dag så önskar jag er en bra dag.
Själv är jag ledig och har en del "pyssel" att göra innan jobbarhelg.
:O)


4 kommentarer:

  1. Det är kul när det är fart och fläkt på Flata omän jag inte är intresserad av hockeyn :-).
    Men jag hör ju mycket om det genom brorsan och sonens hans som är aktiv spelare.

    Är det i helgen som det är dansgalan?

    kram
    Ingrid

    http://ingridchristina.bloggplatsen.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ingrid :O) Dansgalan var förra helgen så den här veckan har det rivits golv och städats bort efter den.
      Vad jag förstår är din brorson riktigt duktig på hockey :O) Kram och trevlig helg Katarina.

      Radera
  2. Schhhh, säg inget till Petter!! Jag håller på Skellefteå just nu....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sa inget till Petter Anneli ;O) Kram Katarina.

      Radera