Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 12 mars 2012

Vissa dagar känns "suddigare" än andra, som det här kortet ovan.
Det känns ungefär som en si så där dag i dag. 
Det blåser kraftigt ute och har gjort det sedan i natt. Det är nog bäst att hålla hårt i "hatten".
Barnen går första dagen på skolan efter sportlovet. Skönt att få en liten stund för mig själv innan jag ska gå på jobbet. Det är roligt men, otroligt intensivt när de har lov.
Jag känner att jag ett större behov nu av att få tid för mig själv än innan barnen. Jag tror jag har blivit allergisk mot allt för mycket ljud, stim och gnäll.

Jag följer mina favoritprogram på tv, Sofias Änglar och Familjen Annorlunda. I går tittade jag på dem på datorn, hur smidigt som helst när jag inte hinner se dem när de går på tv.
När jag tittar på Sofias Änglar så kommer flera känslor på en och samma gång, det är förstås mest sorg och glädjetårar som rinner. Så mycket tragiskt och sorgligt en del människor får gå igenom. Jag känner verkligen med dem. Samtidigt så blir jag så otroligt glad för deras skull som får en sådan underbar hjälp av dessa grymt duktiga killar.
Familjen Annorlunda är ett program med mycket kärlek, värme, skratt, bus, syskonkärlek, liv och rörelse. TV 4 har verkligen lyckats fånga familjernas vardagspussel med allt vad det innebär.

Att säga NEJ till saker som man inte vill göra är inte lätt men, när du gjort det första gången skall du se hur skönt det känns!!
Tack Annika med bloggen Änglarna finns för att du påminde mig om det.
:O)

1 kommentar:

  1. Hej vännen!!!
    Tack för omnämnandet här i din blogg!!! Blev jätteglad!!
    Tittar också på Sofias änglar..tycker att det är ett fantastiskt program....
    Tänk så många tragedier det finns!!
    Önskar dej en fortsatt bra dag...och hoppas att det känns lite bättre!!
    Kram Annika

    SvaraRadera