Leendet du sänder ut vänder åter till dig




lördag 21 januari 2012

I går fick jag en hel "bibel" på 873 sidor från Novasol om bostäder som man kan hyra i Kroatien.
Jag blir alldeles salig. Detta är början på min och Marias planering av vår resa med stort R. Resan som vi har pratat om länge. Nu ska det inte dröja länge förens den är bokad. Det är nämligen 20 år sedan i år som vi var på vår allra första utlandsresa som gick till Cypern. Vilket äventyr. I dag 6 barn (3 var) senare kommer vår resa se helt annorlunda ut, men säkert minst lika rolig och trevlig som då. Jag längtar sååå. Våra planer är att det ska ske i juni, om de går i lås närmare bestämt veckan efter skolavslutningen. Sist jag var utomlands var för 10 år sedan, så det känns verkligen som jag är värd detta. Dessutom får det bli en 40 års present till mig själv.
I dag blev det också en favorit i repris till middag, nämligen Syjuntans bästa med räkor, ägg, dillsås och krutonger, efter önskemål av äldsta sonen. Även det receptet hittar du under etiketter. 

Juholts avgång var kanske inte så oväntat men, jag hade ändå hoppats på att han skulle orka hålla ut ett tag till. Det han gjorde i dag var beundransvärt. Det krävs både styrka och mod att ta ett sådant beslut. Inte minst krävdes det antagligen en sömnlös natt. Och det var säkert inte ett lätt beslut. Men det var väl inte meningen att han skulle fortsätta.
Samtidigt så känner jag inte igen socialdemokratin, den är inte vad det har varit. Partimedlemmarna har verkligen inte pratat med varandra utan om varandra. De som har blivit intervjuade i tv har verkligen gjort bort sig när de har fått frågan om vad de har för åsikt om Håkan, och svarat att de inte vill kommentera, det säger ju allt tycker jag. De "lever" inte som vi lär om man kan säga så.
Ja ja, denna lördag kväll börjar sakta men säkert närma sitt slut. I morgon ska Petter spela bandy i Krokom. 
Moa sover över hos en kompis i natt efter en heldag i Östersund med bad och laserhall.
Hoppas att du har haft en bra dag.
:O)

3 kommentarer:

  1. Godmorgon vännen!!
    Så kul med en resa!! Tänk att planera.bara det är ju såå kul!
    Gör du rätt i..som ger dej själv en resa i present..:)
    Juholts avgång..har jag väntat på länge..tycker att han under vägens gång..gjort för många klavertramp!
    Önskar dej en underbar dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Ännu ett gott recept, tack.
    Kram
    HAnna

    SvaraRadera