Leendet du sänder ut vänder åter till dig




söndag 4 december 2011

TÄVLING!!!

För första gången utlyser jag en tävling här på min blogg (efter 840 inlägg). Jag fick idén i går när jag hittade denna fina plåtburk på Plantagen i Birsta/Sundsvall.
Direkt när ögonen föll på den så kände jag, att den vill jag ha.

Min tävling är kanske lite annorlunda än andras. Jag tänkte att den som bäst kommer på vad jag ska lägga i min burk till jul, som passar in på/symboliserar mig. Det är kanske lättare för er som känner mig, men det är egentligen bara fantasin som sätter stopp. Det kan vara precis vad som helst. Det får gärna ha anknytning till vad jag skriver om i min blogg. Den mest kluriga och fantasifulla kommentaren vinner en hemlig julklapp av mig.
Dessutom vill jag att du länkar den här tävlingen på din blogg tillsammans med bilden.
För er som inte har någon blogg går det utmärkt att tävla ändå, det enda jag behöver veta är vad du heter i förnamn.
Jag lägger största vikt på bästa förslaget.
Tävlingen pågår fram till den 23 december. På julafton avslöjar jag den lyckliga vinnaren.

SPÄNNANDE!!!
:O)
P.S Jag ska försöka i den möjligaste mån fylla burken med det vinnande förslaget.

11 kommentarer:

  1. Vilken underbart fin burk du hittat :) Lägg dina hemgjorda kakor i den och låt den stå framme på bänken till allas beskådan. Efter jul kan du samla saker i den som dina gulliga barn gjort och gör till dig, teckningar och sånt dom gör i skolan kanske, sånt man inte har framme jämt men vill spara. Tack för en härlig blogg (det var ett tag sen jag var in och läste men det ska bli ändring på det fr o m nu! Kram/Carina

    SvaraRadera
  2. Du borde ha saffransskorpor i den. Det är en typisk saffransskorpsburk!

    SvaraRadera
  3. Hej! jag hittade hit o tycker din utlottning lät skojsig o dessutom är burken söt ;) jag tycker du ska lägga små lappar i den ,tex positiva ord eller varför inte spets o små söta band... ha en bra dag! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  4. Lägg där: Livets största gåta. " ÄLSKA , GLÖMMA OCH FÖRLÅTA ".

    Varje gång du känner äkta KÄRLEK (från någon person eller att du själv känner )skriv ner och lägg det i lådan.
    När du upplever/ser något du helst vill GLÖMMA . Gör detsamma .
    När det blir svårt att FÖRLÅTA oavsett vad det är kan det bli lättare att förlåta och bearbeta känslan om du skriver ner orden du vill säga till den som ska förlåtas .
    Likaså om du själv känner att du utsatts för en oförrätt och skulle vilja ha en förlåtelse .

    Det ska skrivas i direkt stund ( inga stora utlägg ) och direkt känsla och läsas med eftertanke och vid rätt tidpunkt !
    Lycka till med vad än du fyller din fina ask med !

    SvaraRadera
  5. Hm, svårt uppdrag men jag säger nog pepparkakor... Gott, nyttigt, starkt och sånt som man blir snäll av som du Katarina ;-) och var snäll och se till så att jag inte vinner eftersom jag redan har mer saker än jag behöver ;-) men en himla kul tävling... Jättekram

    SvaraRadera
  6. En väldigt fin burk tycker jag :) Jag tycker att du ska dela den i två så du har några goda kakor eller skorpor i ena halvan och på den andra halvan ditt favorit te. Då kan du njuta av utsidan på dagen och insidan på kvällen i soffan :) Kram

    SvaraRadera
  7. Innan jag läste de andras kommentarer, så hade jag samma tanke som många andra. När det har hänt positiva saker, så skriver man ner det på en lapp och lägger i burken. När man sedan känner att man behöver piggas upp lite, så läser man några lappar och blir glad igen.
    -----
    Eftersom det var upptaget, så får jag hitta på något annat. Du kanske kan förvara dina värmeljus där? Jag har mina i en vit plåtlåda med lila violer på.
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Nu har jag lagt in utlottningen i min blogg. Men jag har så himla dålig fantasi. Jag är stor godisgris och första tanken var ju att fylla den med det. Sen kom jag på att sönerna får fylla den och överraska mig istället :-).

    kram
    strömma

    SvaraRadera
  9. Brunkullans goda knäck. Det blir nog bra. Jag länkar på min blogg. Ha det bra. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  10. Hej
    Eftersom det är en liten annorlunda tävling så kom jag på lite olika saker du kan ha i din superfina burk.
    Ett rött hjärta som står för alla fina ord och tankar du skriver i din blogg
    Kort på dina barn som du älskar högt.
    Ljus som du får tända när du själv behöver värme och ljus.
    Några kort med uppmuntringsord som t.ex Kom ihåg att du bara är bäst, eller du duger precis som du är, eller du är värdefull.
    Hoppas att du får en bra jul. Kram Birgitta

    SvaraRadera
  11. Eftersom du tycker om te så kan du ju samla dina favoritsmaker i lådan :) Finns ju en massa olika :)
    Ha de bra å god jul!

    SvaraRadera