Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 18 november 2011

I fjol, den 17 november såg det ut så här i Strömsund. Jag kan säga att i år ser det minst sagt annorlunda ut, och jag tror inte att det är många som gråter över det. Tids nog har vi snö så att det räcker och blir över, och snöslungan får gå varm, i bland både morgon och kväll.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Nu har jag gjort första veckan på mitt nya jobb. Det har varit allt annat än en vanlig vecka. Mina nya arbetskamrater kände jag till innan, men vi har aldrig jobbat tillsammans. Första tiden är alltid en slags "smekmånad", men det känns bra och vi har kompliterat varandra riktigt bra. Under veckan har vi ställt i ordning de allmänna utrymmena och det blir verkligen jättefint.
Gästis ska bli ett kortidsboende och avlastning, i första hand för de som blir vårdade hemma av sina anhöriga, från dagavlastning till max 14 dagar.
I dag blev det bestämt att jag ska vara på Gästis först och främst till i slutet på januari för att få en helhet och kontinuitet. Jag känner även att gästerna ska få ett ansikte när de kommer dit första gången, och som de förhoppningsvis också ska känna igen nästa gång de kommer. Det känns bra.
Det som känns ovant är att jobba måndag till fredag och bara på dagtid. Det är en stor omställning för mig som bara har jobbat dagar, kvällar och helger med lediga dagar på veckan, hela mitt arbetsliv. Men det är nyttigt att pröva på annat arbete och det gör i sin tur att jag utvecklas. Men det handlar också om att våga ta steget från det trygga och invanda. Jag är verkligen jätteglad och tacksam över att de valde just mig bland alla andra duktiga och erfarna personer, som dessutom har jobbat längre än mig.
Min kusin skrev i ett sms att jag har fått jobbet som var ämnad till mig, och jag skrev tillbaka att jag tror faktiskt det.
:O)

3 kommentarer:

  1. Gokväll vännen!!
    Håller verkligen med din kusin!!!
    Spännande med nytt jobb...förstår jag..är övertygad om att det kommer att gå jättebra!
    Ja vilken skillnad..på väder.
    Här blåser som...just nu och regnet vräker ner! Ha en fortsatt mysig kväll!!Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Det kommer att bli jättebra!!

    Själv så tillhör jag ju dem som saknar snön.... :)

    SvaraRadera
  3. Grattis till jobbet!! Låter som du trivs bra där. Ja nog kommer snön tids nog och jag kan tycka att förra året blev det lite väl mycket under lite för lång tid. Men det får ju förståss gärna vara en vit jul :) Kram Katta

    SvaraRadera