Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 7 oktober 2011

I november 2006 slog Dollarstore upp sina portar till Flata/Strömsundsbornas stora förtjusning.
Det är en lågpriskedja där du i princip kan hitta det mesta lite billigare än på andra ställen.
Åker vi dit så åker vi sällan därifrån utan något som vi egentligen inte behövde, men det är det som är tjusningen för man behöver inte känna att det kostade skjortan.
Dollarstore ligger på Näsviken, på andra sidan bron från Strömsund centralort sett.
Bredvid Dollarstore ligger utomhusbadet. Det är ett välbesökt bad med 3 tempererade pooler.
Och det bästa av allt är att det är gratis inträde. Vad jag har snappat upp så är det en av väldigt få i Sverige.
Vissa dagar på sommaren bor vi på utomhusbadet när det är riktigt fint väder.
Det finns 2 mindre vattenrutschbanor där den ena, den gula går till mellanbassängen, och den andra går till den största bassägen.
Campingen som är 4 stjärning, ligger kant i kant med utomhusbadet.
Det finns 29 st. stugor i varierande storlek och standard, samt 150 tomter för husvagnar och tält.
Campingen är öppen året runt.
Alldeles intill campingen ligger en 9 håls golfbana för den golfintresserade, och för motionsintresserade finns ett fint motionsspår i skogen intill.
Allt detta ligger med gångavstång intill varandra, väldigt nära och passande för alla åldrar.

Välkommen till Strömsund!
:O)

3 kommentarer:

  1. Tack desamma Hanna :O) Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Dollar Store...åh, så kul det skulle vara att få traska runt där! Jag har ju varit i Ullared en gång och det var så kul. JA, jag fick med mig sånt jag INTE behövde. Men höstjackan mm anv. jag dagligen:)

    sååå bra med gratis inträde till badet, sånt gillar man:)

    Ha en riktigt mysig helg!
    Nu ska jag grilla hamburgare för dotterns fotbollslag. Mannen sitter i sekretariatet en stund till.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Tack desamma Eva :O) Jag föredrar Gekås/Ullared framför Dollar Store, men det är ett bra kompliment. Kramen Katarina :O)

    SvaraRadera