Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 26 augusti 2011

I dag är det den 26 augusti.
Jag inser när jag tittar ut att hösten är i antågande. Och det är oundvikligt. Det går inte påverka varken vädret eller årstiderna. Och tur är väl det. Fast hade jag fått bestämma bara lite, så hade det gärna fått vara sommar en tag till. Jag älskar solen och värmen. Men hösten har också sin tjusning med alla vackra färger. Jag har faktiskt hunnit tjuvstarta lite med att tända ljus och kura under filten.
Den här veckan har vi i familjen blivit hårt drabbade av feber och kraftig hosta. Det började med att Gunnar kom hem på måndag em. (efter första arbetsdagen) och kände sig tussig. I går var jag hemma från arbetet efter en sömnlös natt av hostattacker, och nu på morgonen kändes Elias varm, och tempen visade 38,9.
Men, det går över och till på måndag hoppas jag att vi är friska så vi kan gå på första skoldagen.
I går kväll tittade vi på Hur många lingon finns det i världen?
En film med mycket humor. En skildring på Pär Johannsons (grundaren av Glada Hudikteatern) möte med förståndshandikappade och hur deras realtion utvecklas. Jag har haft förmånen att se Glada Hudikteaterns uppsättning av Elvis på Cirkus i Stockholm, och den glömmer jag aldrig. Jag blev så varm och glad. Och vilka underbara skådespelare. Alla kan någonting, och det har Pär verkligen bevisat.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Moa frågade mig i går kväll vad besparingar är för något. Jag sa att det är pengarna som man har sparat, som tex att jag sparar till min pension. Då sa hon att det behövde jag inte göra, för när hon har börjat jobba och har 200.000 i månaden (hon vill bli läkare) så kan hon hjälpa mig med pengar. Jag sa att det ska hon inte behöva göra, eftersom det är hennes pengar. Men tanken är jättesnäll och god. Hon tänker på sin lilla mamma hon. I bland känns hon så förstånding och har verkligen tänkt, och på sådant man inte tror en 10 åring ska tänka på.
::::::::::::::::::::::::::::::::::
Morgonstund har verkligen guld i mun. Jag bara älskar att sitta och äta frukost i lugn och ro, läsa tidningen och lyssna på radion. Jag får veta så mycket av att lyssna på radion. Och de spelar så mycket bra musik.

Jag kramar om er och önskar er en fin helg.
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar