Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 20 juli 2011

I går gjorde vi en riktigt mysig och rolig tripp till Skyttmon på put and take fiske tillsammans med våra goda vänner Gun och Bertil, samt mamma och pappa. Bertil tog första regnbågen på första kastet, men Elias tog största firren på 1,1 kg. med kastspö. Sammanlagt blev det 13 fina fiskar.

Efteråt åkte vi till en fin rastplats efter Ammerån och gjorde upp eld och grillade på mackjärnsmackor.
Vädret kunde inte bli bättre.

Bertil, Petter och Elias vid Ammerån.

Moa fick också en fin regnbåge på mete.

Mamma och Gun är glada och nöjda efter en god lunch i det fria.

På vägen till Borgvattnet och Präst/spökgården såg vi en huggorm. Det var första gången jag såg en orm här så det var lite speciellt.
Vi hann precis till prästgården, strax innan stängning, och gick ett varv i det mytomspunna huset. 

På kvällen åt vi surströmming ute på bryggan i Strand.
Det hör till traditionerna att vi äter surströmming när Gun och Bertil kommer hit.
Far och dotter.
Ännu en dag med hög livskvalitetsfaktor. Vi kunde inte ha det bättre.
:O)

2 kommentarer:

  1. Åhh vilka mysiga bilder du har idag. I morgon ska vi till vår snickare här uppe på surströmming. Lite spännande för jag har aldrig träffat hans ryska kvinna. Natascha heter hon och det prats en del om att hon är huvudet längre än honom men vad gör det om de tycker om varann..
    Tänk jag behöver bara vara här uppe ett par timmar så pratar jag helt annorlunda än vad jag gör hemma.
    Älskar detta landet och vill hit så fort vi får pension.
    Kams har jag ätit men det är ingen höjdare direkt. Däremot tjesfil och sötost. Det gillar jag..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Kams som är så gott, med mese och lingonsylt :O) Kesfil kan jag äta men det är ingen storfavorit. Däremot sötost älskar jag. Jag gjorde det själv för första gången i julas. Det är så smaskigt med en klick grädde till. Kram Katarina :O)

    SvaraRadera