Leendet du sänder ut vänder åter till dig




söndag 12 juni 2011

Livet är på topp

Brudspirean i sin absolut vackraste blom.

Jag är ledig och vädret visar sig från sin absolut soligaste och varmaste sida.
Det är verkligen sommar nu. Det gäller att passa på att njuta och inte bara låta den passera.
I går blev vi bjudna på middag till våra goda grannar. Alltid lika trevligt och roligt. Uppskattar verkligen det enkla, och okomplicerade middagar med likasinnade, och inte minst att barnen får vara med.

Morgonpromenaden är avklarad. Lugnt och stilla ute, mötte inte särskilt många på vägen. Funderade på hur det kan vara möjligt att så få har upptäckt tjusningen med att motionera på morgonen? det som är så fantastiskt härligt, och sedan har man hela dagen framför sig. Men det är väl så att endera är man morgon eller kvällsmänniska.

Vi fortsätter att måla. det går framåt, men önskvärt vore om alla blodsugande flygfän kunde hålla sig på minst en armslängd avstånd från mig. Det är inte lätt att stå på en stege och samtidigt försöka vifta bort dem eller klia på de mest svåråtkomliga ställena med en pensel i handen.

Må så gott alla glada och trevliga människor. Är så glad att ni finns och att ni kommenterar på just min blogg bland tusen andra.
:O)

3 kommentarer:

  1. Jag tycker det var jättetrevligt igår! Spontana inbjudningar och umgänge med trevliga människor är toppen :-) Det får vi göra om igen! Huset blir väldigt fint med sin nya kulör - ni gör ett bra jobb! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för dina kommentarer hos mej! Dom värmer skall du veta!
    Håller med dej..visst är det skönt att ge sig ut på morgonen! Jag springer på mornarna..och precis som du skriver..sen har man hela dagen!!
    Såå mysigt när man blir bjuden spontant..bästa som finns!
    Önskar dej en fortsatt härlig kväll!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Fryser när jag ser badbilderna, ungar är ju för goa som vågar utsätta sig för detta,brrrrr.
    Själv är jag sovmorgonsfreak, hoppas att det går bort när jag blir pensionär så jag också vill gå ut tidigt på morgonen.
    Kram ullamaria

    SvaraRadera