Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 29 mars 2011

Det är kul det här med kryddor.
Jag har länge kryddat vaniljfilen till frukost med kanel, men i dag så provade jag även att krydda på lite kardemumma, och det blev över förväntan en mycket god smakupplevelse måste jag säga. Det passade så bra i hop tillsammans och så de krossade linfrönen som tuggmotstånd till.
Det går ju att göra så mycket med kryddor om man har kunskap och erfarenhet. Själv är jag mest ovetandes om vad som passar i hop och till vad. Baskryddor har jag inga problem med, de kan jag krydda på med och ta efter smak.
Kryddor som jag gillar extra mycket är:
Rosépeppar, Saffran, Timjan, Rosmarin, Kanel, Kardemumma, Citronpeppar, Vitlökspeppar och vanlig svartpeppar (grovmalen)
Vad gillar du?
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar