Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 5 januari 2011

I går hade jag en ledig dag och Moa hade en tid hos tandregleringen i Östersund, så då passade vi på att åka hela familjen och göra en heldag tillsammans.
Det var första besöket på tandregleringen, så vidare information för vad de ska göra får vi veta vid nästa besök i april. Men det visade på röntgenbilderna att tänderna som ska komma ner på överkäken är sneda.
Efteråt gick vi och åt lunch på en kinaresturang.
Sedan blev det lite spring i affärer. Barna hade tagit med sig lite pengar så de fick köpa det de ville.
Och som grädden på moset gick vi på bio, Sammys äventyr.
Är det jullov så är det.

Denna fantastiskt vackra amaryllis har blommat om och jag njuter av den för varje dag som jag ser att det händer saker. Jag älskar verkligen den röda färgen på den.
I dag snöar det och det är -14 grader.
Det får bli lite småpyssel innan det är dags att gå på arbetet för en kvällstur.
Jag ser med glädje att mina besökare på bloggen har ökat. Det är roligt att så många tittar in.
Jag vill passa på att tacka allra ödmjukast för alla trevliga kommentarer.
:O)

4 kommentarer:

  1. Mina amaryllisar (bidde bara 2 i år) har 1- blommar knappt så dör den ena blomman när den andra kommer ... 2- den dyra som skulle blommat före jul enl expediten, slår inte ut än! Förra året hade jag 6-8 knoppar på nästan alla. Så kan det bli ibland. Din är superfin.

    SvaraRadera
  2. Hej, har nu hälsat på i din blogg...
    Du har många tankar, mycket för dej och visar smarriga maträtter. Omväxlande och tänkvärt.
    Kommer gärna igen till dej.
    Ses vi i plurret på tisdag?
    Karin.

    SvaraRadera
  3. Hej Karin. Vad kul att du har hittat till mig :O) Det är klart att vi ses i plurret.
    Och du är så välkommen tillbaka/Katarina.

    SvaraRadera
  4. Ja, amaryllis ska man passa på att köpa nu och sen spara lökarna.
    Dina blommor var ju jättefina...
    Kram ullamaria

    SvaraRadera