Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 6 december 2010

Lite blasé

Jag känner mig tom inombords i dag. Det känns som andan har gått ur mig. 
Orken och lusten att göra någonting vill liksom inte infinna sig. 
Allt som jag har gått och sett fram emot har passerat nu.
Jag känner en saknad av längtan, förväntan och alla förhoppningar jag har innan det ska hända något roligt.
Det är kanske nu man ska spotta i nävarna och ta nya tag.
 Men jag tror att det kan vara viktigt att låta den här dagen passera och låta den bero. 
Kanske sätta punkt innan jag smider några nya planer inför framtiden. 
För det är ju så jag är.
Det är roligt när det händer någonting.


3 kommentarer:

  1. Rätt tänkt, ibland kan man bara vara, utan att ställa krav på sig själv...men det kan vara svårt om man är full av energi...
    Tack för titten hos mej.
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där... Har haft en jätterolig höst men då blir det som ett litet bakslag sen och jag tror precis som du att det blir viktigt att stanna upp lite och låta "sig vara bara". Landa för att sedan ta ny fart igen. Klokt, Kram

    SvaraRadera