Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 18 november 2010

Familjens favoritkyckling

Det var länge sedan som jag delade med mig av ett recept. I går gjorde jag denna maträtt till middag.
Uppskattad av hela familjen. Det är ju inte alla dagar det är så, så då få jag känna mig nöjd.

Ingredienser för ca. 4 personer
4-5 kycklingfileér
1 burk ananas
En frp. med 3 påsar bearnaisesås
Ost

Sätt på ugnen på 225 grader. Skär kycklingfileérna i mindre bitar. Bryn och krydda med salt och peppar.
Smörj en ugnssäker form och lägg i  ananasringarna, kycklingköttet, häll över såsen och täck med ostskivor. Gratinera i ca. 15 minuter. Serveras gärna med ris.
(Ananas kan variera efter smak, så på denna bild kan ni se att jag har lagt 4 ringar ovanpå till oss som gillar ananas)
Enkelt och gott
:O)

2 kommentarer:

  1. Tack för middagstips,
    det är så bra att få lite ny matinspiration, speciellt med två tonårsgrabbar i huset.
    Det går liksom åt ganska mycket mat ;)
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  2. Jag tror att dina killar kan gilla denna maträtt :O) Kram Katarina.

    SvaraRadera