Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 19 oktober 2010

Scones är aldrig fel, inte om du frågar mig i alla fall. Och relativt fort går det. Om det inte blev som i söndags när jag skulle baka och upptäckte att jag hade för lite mjöl, så jag fick först blanda vanligt mjöl och special mjöl. Men det räckte inte heller så då fick jag skatta mig lycklig att ica nära hade öppnat. Ibland ska man ha tur. För det hade ju kännts snopet om det inte hade blivit något när jag både hade lust att baka och sett fram emot att äta det till frukost.

Scones till mitt livselexir är ju alldeles alldeles underbart.
Sedan slog jag mig ner i soffan och tittade på Gladahudikteatern-Elvis. Vilka fantastiska människor, både de utvecklingsstörda och normalstörda. Vilket arbete de har lagt ner. Otroligt imponerande. Och vilken kraft, energi och tålamod de normalstörda ska ha lagt ner för att komma dit de är i dag. Det är tur att det finns människor som Pär Johansson.
Tänk vad häftigt att de tog sig till USA.
Jag är så otroligt glad att jag har sett deras föreställning i Stockholm.
:O)

8 kommentarer:

  1. Lyckliga du som sett Glada Hudik på riktigt! Själv har jag inte lyckats - än!

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen en häftig upplevelse att se Glada Hudik, live.
    Scones är riktigt gott.
    Ha det gott:)

    SvaraRadera
  3. Jag håller tummarna att du ska få se dem någongång Anneli :O) KRAM!

    Tack desamma Marie :O) Kram!

    SvaraRadera
  4. Åhh så himmla gott! måste nog göra scones i helgen. Såg att ni fyllt frysen med öring, det är ju en stor fördel med att bo där uppe hjortron, öring och röding i frysen mums. Ha en fin helg, kram Katta

    SvaraRadera
  5. Åhh vad det var länge sen jag gjorde scones. Det är ju faktiskt bara såå gott.
    Kramen Maidi

    SvaraRadera
  6. Tack detsamma Katta :O) Jag såg på tv´n i går att ni har fått snö, antagligen mer än här, men då hade vi -10 i torsdagsmorse. Kram Katarina.

    Kram Madi! :O)

    SvaraRadera
  7. Vad fint du skrev om Pär! Vi är så glada att alla uppskattar att se teater med våra utvecklingsstörda! Fin blogg har du oxå! Med goda recept ;)

    SvaraRadera
  8. Tack :O) Vad glad jag blir att du uppskattar min blogg. Jag har arbetat med utvecklingsstörda så det faller sig naturligt för mig. Vänligen Katarina.

    SvaraRadera