Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 13 oktober 2010

Lite ditt och datt

Sedan Elias började i förskoleklass har jag fått något som jag kallar för lyxtid.
Och tänk, jag har fått det alldeles gratis.
Lyxtiden infaller på de dagar som jag är ledig och han är på skolan fram till kl. 13.20.
Av den tiden får jag göra precis vad jag vill och känner för. Behovet av att vara själv har blivit större med tiden, så om det inte är något alldeles speciellt som jag ska eller måste göra, så är jag mest hemma. Det kan bli en promenad och/eller att jag åker och handlar så jag slipper göra det efter barna har slutat skolan.
Det är skönt att få ett andrum. Att bara bry mig om mig själv.

För vardagen är fylld med det mesta som rör barnen. Ryggsäckar som ska packas i och ur, läxor, träningar och alla dessa diskussioner som tar väldigt mycket kraft och energi.
Så lyxtiden är något som jag verkligen värdesätter.
Jag har varit ledig nu i ett par dagar efter jobbarhelg, så jag har försökt att kombinera nytta med nöje och vila.
Sedan i somras har vi plöjt igenom ett antal böcker med LasseMajas dektektivbyrå.
De är lättlästa, roliga och spännande. Barna gillar dem skarpt.
De finns på biblioteket och jag rekomenderar dem varmt.

Tandfen har det häktiskt att komma hit och lägga guldtior för tappade tänder.
De har varit tröga i starten, men nu verkar det som att det lossnar, ha ha ha.
:O)

3 kommentarer:

  1. Lyxtid ja, det är väl underbart och jag håller med dig om att den mest lyxiga tiden är när man får vara för sig själv och göra precis vad man vill.
    Härligt är det.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Håller med dig att man måste ha lite lyxtid mellan varven.Passar på samtidigt och säger att du tar otroligt fina kort.
    Kram Kickan

    SvaraRadera
  3. Kram Midi :O)

    Kul att du tycker om korten Kickan. Kram Kram :O)

    SvaraRadera