Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 29 september 2010

I går fastnade mina ögon på en liten annons i tidningen där det stod:
Tänk på att barn inte kan bedöma en bils hastighet.
Det fick mig att tänka på hur viktig huvudsaken är, alltså cykelhjälmen.
För visst finns oron där i bland att något hemskt ska hända.
Så i morse så frågade jag alla 3 barna om de vet varför de måste ha cykelhjälm på sig.
Och de hade det klart för sig, men jag tryckte ändå på med hur lätt en olycka kan hända, och berättade om en flicka som jag känner som cyklade rakt ut i vägen och blev påkörd av en bil som inte hann stanna.
Som tur var överlevde hon efter en lång sjukhusvistelse.
Tänk på huvudsaken
:O)

4 kommentarer:

  1. Mina barn har aldrig några invändningar mot att använda hjälm vare sig de cyklar eller åker sparkcykel för dem är det självklart.Men jag måste erkänna att jag inte har det trots att jag cyklar dagligen och jag erkänner också att det är faktiskt ganska pinsamt att inte ha hjälm, man känner sig rätt korkad och när jag möter andra vuxna utan tycker jag det fattas något på dem. Hoppas den söta kissen i förra inlägget hittar hem snart. Kram Katta

    SvaraRadera
  2. Hoppas att kissen i ditt förra inlägg har ett hem och kommer inomhus till vintern.
    Ja hjälm det är verkligen huvudsaken. Man har ju bara ett huvud så det gäller att vara rädd om det.
    Jo jag älskar min balkong.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  3. Visst är det så, att huvudsaken ska vara på.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  4. Katta! Jag ska också erkänna att jag inte har någon hjälm. Jag äger inte ens någon, och visst,egentligen borde vi skämmas, men det är lag upp till 15 år så jag/vi är iaf inte olagliga. Kram Kram :O)

    Det verkar som att katten inte har något hem. Jag mailade till lokalradion häromdagen och de gick ut med det i radion och ingen nappade. Och vi kan inte heller ta hand om den eftersom vi är tre st. i familjen som är allergiska :O(
    Det är bara att avvakta och se.
    Kram till både dig Marie och till Maidi :O)

    SvaraRadera