Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 17 juni 2010

Denna veckan har Gunnar och barna varit lediga. HÄRLIGT!
Om ändå värmen kunde komma hit på riktigt också.
Inget badväder i sikte än på ett tag som det verkar. Utebadet öppnar på måndag.
Natten till onsdag sov de i stugan för att vakta på ev. inbrottstjuvar.
Natten innan hade tjuvar nämligen härjat på i minst ett par stugor som ligger närmast vår stuga.
I en av dem hade de stulit saker för närmare 25.000 kr. Jag blir så heligt förbannad när man inte kan låta bli andras saker. Sådana människor måste ju ha lämnat sitt samvete och glömt bort vart de lade det. Det är inte nog med att de stjäl sakerna utan de måste även förstöra, och ägaren står där med ytterligare utgifter både vad det gäller självrisk och annat.
Vi hade inbrott i huset för många år sedan och det märkliga var att vi inte saknade någonting efter att vi hade gått igenom allt som de hade varit och rotat runt i. Det kan i alla fall inte ha varit någonting av värde. Antagligen blev de skrämda, för det stod en väska på köksbordet som de vad jag kan förstå tänkte lägga ner sakerna i. Ytterdörren hade de brutit upp så den stod på vid gavel. Det var vinter så det var bara 12 grader när vi kom hem. Vi får tacka vår granne att han uppmärksammade att dörren stod öppen och ringde till oss.
En lång tid efteråt kändes det fruktansvärt kymigt och jag var mera mörkrädd än vad jag någonsin hade varit ínnan.
Och polisen kunde inte göra någonting.
Man känner sig totalt maktlös.
:O(

1 kommentar:

  1. Vad läskigt och hemskt med inbrott och i eran närhet också. Hemskt också med inbrottet hos er. Det skapar mycket olust och otrygghet.
    Hoppas dom uslingarna åker fast.

    Ja, vi är i olika skeden med barnen våra. Jag är glad att mina yngre blivit så pass gamla nu. Det är 19 år mellan den äldste och yngste och jag har haft småfolk och barn hemma mest hela vuxna livet. Dom i min ålder har för det mesta helt egna liv och utflugna barn sedan flera år. Jag är så glad över mitt liv och att få dela ungdomarnas liv.

    kram
    strömma

    SvaraRadera