Leendet du sänder ut vänder åter till dig




söndag 25 april 2010

Titta!

Har ni sett?
Sakta men säkert kommer tulpanerna upp från vinterdvalan.
Det är så roligt att se det växa. Det hör liksom våren till.
Jag har just suttit och tittat i Vi i villa och sett hur en sådan där drömträdgård kan se ut.
För mig blir det nog också just en dröm, i alla fall just nu. Det finns liksom inte det där rätta utrymmet i livet att hålla på. Det är ju rätt så tidskrävande. Och en trädgård kräver omvårdnad.I går hände det en hel del ute på gården.
Till barnas stora förtjusning tog Gunnar fram studsmattan.
Det krattades och byttes till sommardäck.
Solen sken oavbrutet ända till solnedgång.
Det känns som allting lever upp igen efter vinterns kyla och mörker.
Både människor och växter blommar upp.
Jag vurmar verkligen för raska promenader. Det ger mig massor av energi. För mig har det blivit ett behov. Har jag inte gått på några dagar så kräver kroppen det. Det känns som att det saknas någonting.
Ha det gott! grankott.
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar