Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 16 mars 2010

Jag fattar ingenting...

Det var nästan så jag satte fiskpinnen i halsen när jag läste en liten notis i ÖP från världen, närmare bestämt i Frankrike i kväll. Det stod att en 38-årig fransyska erkände sig i går skyldig till att ha mördat sex egna nyfödda barn. Kvinnan står åtalad för att ha strypt och kvävt barnen mellan 1999 och 2007. Hon riskerar livstidsfängelse utan möjlighet till villkorlig frigivning inom 18 år. Hon greps 2007 sedan hennes partner hittade ruttnande barnlik i soppåsar i parets källarutrymme.
För mig är detta så långt i från min egen verklighet som jag bara kan komma.
Det är så overkligt. Hur kan man göra en sådan sak? Vissa människor är tydligen kapabla att göra precis vad som helst. De kan ju inte ha något samvete alls. Totalt likgiltiga.
Vad föresgår i en sådan persons huvud? Är de helt tom och avskärmad?
Vad är det som ger dem rätten att beröva en annan människas liv? Vad är det som driver dem?
Detta är minst sagt ruskigt. Man vet aldrig vem det är som man möter på gatan. Man vet egentligen inte mycket om sina grannar ens.
Det måste vara riktigt sjuka människor som begår sådana grymma brott.
LÄSKIGT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar