Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 23 november 2009

Under gårdagen och natten bäddades vi in av detta snöfluff. Det är precis så det täcker marken. Men det är plusgrader så risken är stor att det tinar bort. Det skulle vara mysigt om snön fick ligga kvar nu så det blir lite första adventstämmning på söndag.
I dag är det måndag. Måndag är alltid måndag. Man gillar dem eller så gör man det inte.
Många tror jag gärna hade varit lediga en dag till. Helgerna är alldeles för korta. Det är ju så mycket man vill hinna med, framförallt vill man ta igen sig och ladda batterierna, men så finns ju även alla de där måstena som man inte orkar ta i tu med när man kommer hem från jobbet.
Jag läste att det bara har varit 7 soltimmar hittills i Östersundsområdet i november. I lördags tittade solen fram och ökade på dessa timmar en aning. Det är en härlig känsla att få se och känna solens strålar när den har lyst med sin frånvaro under en längre tid. Vi påverkas av vädret vare sig vi tror det eller inte.
Petter och hans lag spelade som jag skrev tidigare bandy i går. Första matchen vann de med 6-3 mot Krokom. Andra matchen gick inte lika bra mot Bräcke, men de kämpade tappert och de var taggade.
Jag hade så gärna velat vara där.
Ha en bra dag!
På återseende
:O)

1 kommentar:

  1. Oh så fint:O)
    Ja,man vill ju gärna ha vitt på backen då det nalkas advent:O)
    Jag och barnen ska åka till Bräcke på Torsdag och hade ju hoppats på lite snö,det blir så mkt roligare då...
    Tittar in till dig ofta och kollar av hur ni har det,men det är ju inte alltid som jag lämnar spår efter mig....
    Kram

    SvaraRadera