Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 12 oktober 2009

Hej Hej

Efter några dagars bloggpaus är jag tillbaka.
Jag har åter lagt en arbetshelg bakom mig.
25 minuter efter att jag slutade i går (kl. 21) låg jag i sängen.
Men det var bara att ta nya tag i morse. Att arbeta måndag efter jobbarhelg är alltid lite trögt. Jag går på halvfart.
Jag uppskattar verkligen när jag får gå hem efter avslutad arbetsdag och koppla bort hjärnan från arbetet och kunna känna mig ledig.
I kväll har jag uppdaterat veckans ord. Jag hoppas att det är fler som tycker att det är roligt att lära sig ordets betydelse. Det är aldrig roligt att behöva låtsas som att man förstår,
i själva verket så står man som ett stort frågetecken.
___________________________________
På onsdag ska Moa operera bort plattan i tummen. Hon och jag åker till Östersund redan i morgon em. eftersom vi ska vara på lasarettet kl. 8.30 på onsdag morgon. Väglaget är alldeles för förädiskt den här tiden på året så det är att ta det säkra före det osäkra.
Onödigt att utmana ödet.
Det var inte så länge sedan vi var på lasarettet. Det känns minst sagt olustigt att Moa ska sövas så tätt på given.
Jag är fruktansvärt tacksam för att Moa är den hon är. Vore hon inte så cool och tar detta på ett så naturligt sätt som hon faktiskt gör så skulle detta vara en känslomässig
berg och dal bana varje gång.
Därför blir det heller inte lika jobbigt för mig när jag måste lämna henne tillsammans med alla främmande människor i operationsrummet efter att hon har sövts.
Det känns så skönt att veta att det dröjer med operationen på höger tumme. Men hade Moa fått bestämma så skulle hon gladeligen åkt till Umeå och opererat sig i dag. När hon fick veta att hon inte behöver operera sig förrens hon har vuxit färdigt så blev hon både arg och ledsen.
Hon ville ju ha den där datorn som vi hade lovat henne under tiden hon skulle vara gipsad.
Hade det varit jag som slapp operera mig så skulle jag jubla.
Det är tur att man är olika.

3 kommentarer:

  1. Kikar bara in och önskar er lycka till på Onsdag, och det kommer gå så bra.. Kolla in din inkorg på Facebook du har ngt som väntar där... Ha det bara bäst Kramelikram!

    SvaraRadera
  2. Glömde ju att säga att det var jag igen..!! Snurrfia.. Mia

    SvaraRadera
  3. Tack Mia! du är så omtänksam :O) Kraaam

    SvaraRadera