Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 8 oktober 2009

Det är tanken som räknas

Så här såg det ut här i går morse
Tänk vad ett telefonsamtal kan betyda mycket. Jag gick här hemma i går och pulade på då min storasyster ringde. Det var egentligen inget speciellt hon ville, hon skulle bara kolla om jag var hemma. Vi pratade om dittan och dattan och hon sa att hon hade redan sett ut min födelesedagspresent (jag fyller år i april).
Hon vill att vi ska åka till Stockholm och gå på afternoon tea på Grand Hotel.
Hon hade sett prinsessan Madelene när hon var där och pratade om bröllopet.
Så klart vill jag göra det!!!
Sådant tycker jag är så roligt och uppskattar det jättemycket när någon spontant tänker på mig och kanske vill ge mig någonting för att de verkligen vill det.
Jag har en mycket god vän som heter Mia och hon är också väldigt omtänksam och kan ringa en signal för att tjecka av hur det är och prata en stund.
Mia är väldigt go och glad och fyller ofta på mitt energiförråd positivt.
Hon ringde till mig en dag för ett tag sedan och ville ha med mig på Terry Evans som ska komma hit på folkets hus i slutet på den här månaden. Bara en sådan sak att någon vill ha med mig på någonting betyder så oerhört mycket för mig. Det ska bli riktigt spännande att få se denna man och höra vad han har att säga. Tack Mia för att du tänkte på mig, för hade du inte gjort det så hade jag aldrig vetat om det.
Jag uppskattar det lilla.
Det ligger så mycket i att det är tanken som räknas.
:O)

3 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Här är gräset fortfarande grönt och pelargonerna blommar för fullt. En cyklamen blommar ännu på ute på altanen. Snö och vinterkänsla har vi inte ännu!
    Kram Gun

    SvaraRadera
  2. Halloj!!!
    Oh vad roligt att gå på Grand på afternoon tea,faktiskt så ska hela min arbetsgrupp göra det samma i november då det ska ingå i ett firande av jobbarkompisar som fyllt jämnt....Älskar den iden:O)

    SvaraRadera
  3. Tack gulliga du för dina fina ord om mig, de värmde verkligen.. Och det är ju så det skall vara man vill bara tjecka av att allt är ok när man inte haft tid att ses..Och visst är det roligt om någon vill ha med en någon gång.. *S* Ha det bara bäst gulliga du Kram Mia

    SvaraRadera