Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 10 juli 2009

Vet ni en sak?

Jag måste bara skvallra ;o)
Jag hade tänkt vänta några dagar, men det liksom bara spritter av iver att få berätta,
och det är bara för att jag är så glad.
Tisdagen den 21 juli ska jag få en egen timme på radio Jämtland.
Jag ska inte sitta där själv och prata utan de ska spela mina önskade låtar och mixa i hop inslag från det formulär som jag har fyllt i. Det ska bli så spännande och roligt. I slutet av programmet kommer de att ringa upp mig och det känns ju lite nervöst förstås.
I går kväll satt jag och knåpade i hop en lista med låtar som jag vill höra,
och jag känner mig riktigt nöjd.
Jag hoppas att ni har möjlighet att lyssna mellan kl. 9 och 10.
Den här helgen är det dundermarknad. Årets höjdpunkt här.
Tanken var att jag skulle följa med Moa och titta på Kevin Borg i går kväll.
Hon hade pratat om det minst en vecka och längtat och sett fram emot det.
I går em. fick hon både ont i magen och i huvudet. Hon fick en supp och så gick hon och la sig och somnade direkt. När tiden började närma sig för att åka dit så försökte jag väcka henne flera gånger, men hon somnade om, ett tecken på att hon inte var pigg. För att kompensera så erbjöd Gunnar att skjutsa ner henne så kunde de stå och lyssna från bron. De hann inte mer än iväg så hade hon så ont i magen så tårarna kom. De kom hem och jag ringde sjukvårdsupplysningen. Vi fick åka upp på HC. Tänkte på blindtarmsinflammation hela tiden. Eftersom hon hade varit på toa innan och kräkts så blev hon piggare medan vi var på HC. En blintarmsinflammation uteslöts, ev. förstoppning eller något olämpligt som hon hade ätit. Pust!
Tråkigt för Moa att hon missade Kevin, det var verkligen precis.
Jag sitter här och läser i. am. jonsys blogg. Hon och hennes sambo är i USA och nog blir jag en stor smula avundsjuk. Men jag blir samtidigt väldigt glad för deras skull att de får göra den här resan tillsammans och uppleva allt det där hon skriver om. Vilket minne att prata om sedan. Det är härligt med minnen.
Kram till er alla och hoppas att solen lyser på oss snart igen.

4 kommentarer:

  1. Så spännande! Får man en påminnelse??? Men jag misstänker att jag jobbar....

    SvaraRadera
  2. Vad häftigt! Ska försöka lyssna, är ju på hemmaplan då så jag kan ratta in Radio Jämtland. Kramis, Lena.

    SvaraRadera
  3. Å skriver du om MIG, vad kul! :D
    Ja det var verkligen välbehövligt och härligt.
    Skall definitivt lyssna på ditt program. Får man månne veta ett smakprov på vad du önskat för låt?!
    Kram, J

    SvaraRadera