Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 22 juni 2009

Min allra första semesterdag håller på att lida mot sitt slut. Det har varit en bra dag. Jag och barna har varit på utebadet. Det är guld värt att få åka dit. Det är nära och det är gratis.
Jag tror att vi är rätt så ensamma om att det är just gratis så visst är vi lite bortskämda.
Men inte gråter vi över det. Vi kan gott få bli lite bortskämda. Allting blir nog dyrt ändå när man har många barn som vill köpa glass och strips.
I dag hade jag sällskap av min tvillingsjäl Maria och hennes barn. Vi har så mycket gemensamt så tiden bara rusar i väg när vi sätter i gång att prata.
Vädret har varit överraskande soligt och fint. Nu i kväll kom en rejäl regnskur, men den gick över relativt snabbt.
Som ni kanske har gissat så blev det ingen bingovinst i lördags. Hade vi vunnit så hade jag varit snabb att "skrika" ut det över hela världen, ja i alla fall för er och alla andra som jag känner. Vinsten gick till en kille från Sörli i Norge. De stod bara några bilar bakom oss. Enligt ÖP i dag så var det ca. 1000 bilar där, plus husvagnar och husbilar samt 400 st. inne i föreningshuset, och ALLA hoppades på den stora vinsten.
Petter och Moa var jätteduktiga och duttade flitigt hela tiden.
På vägen hem ville solen aldrig gå ner. Kl. 23.10 är kortet ovan taget. Helt fantastiskt. Det gäller att njuta och ta vara på ljuset, solen och värmen. Vi behöver allt vi kan få.
Det är det vi ska leva på till nästa år.
Jag njuter verkligen av att kunna ta dagen som den kommer, anpassa aktiviteter efter väder, slippa passa tider, gå och lägga mig när jag vill och inte behöva tänka på vad som ska packas ner i barnas ryggsäckar till morgondagen.
Inte lika många måsten och krav.
Det är frihet.

1 kommentar:

  1. Vill man bli nostalgisk av lite "hemlängtan" så
    ska man gå in till din blogg *ler*.
    Det är härligt med utebadet och än härligare att
    det är avgiftsfritt.

    Hoppas du får en härlig semester.

    kram
    strömma

    SvaraRadera