Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 25 juni 2009

Livskvalitet

Jag lever livets glada och lediga dagar just nu. Jag har tagit en morgonpromenad, och det är alltid lika skönt. Till frukost åt jag en riktig jämtländsk frukost, kändes det som i alla fall, vaniljyoghurt med hemkokt hjortronsylt och 2 vedugnsbakade tunnbrödmackor.
Nu sitter jag och sippar te (inte rödvin) samtidigt som jag skriver några rader här.
Barna har gett sig ut för att försöka sälja teckningar. Det är bra att de börjar tidigt med att försöka tjäna lite pengar, det tycker jag bådar gott för framtiden.
Himlen är klarblå och solen står snart i zenit.
I går kväll hade vi besök av min kära syster och svåger. Vi frossade på en kladdkaka med fluffigt god grädde till. Annika hade med sig en klänning till mig som passade som handen i handsken. Det roliga med den är att det är Björn Borgs fru som har haft den, eller rättare sagt köpt den. Prislappen satt nämligen kvar så hon har nog aldrig använt den ens.
Äntligen har jag satt alla blommor ute som jag har tänkt. Det blir så hemtrevligt och välkomnande på nått vis och framför allt känns det sommar.
Gunnar har lagt om plattorna på baksidan och rensat bort ogräset i mellan så det blev så fint.
Vi har det bra!

4 kommentarer:

  1. Det är härligt att kunna säga att man har det bra Kram

    SvaraRadera
  2. Vad otroligt roligt att klänningen passade! Även jag har ett plag som Björn Borgs fru köpt! Hoppas allt är bra med dig Katarina och att din semester är härlig. Du har ju iallafall tur med vädret ;-)

    Kram Linnea!

    SvaraRadera
  3. Låter gott det, att ni har det bra :)

    Kramelikram från Gilla

    SvaraRadera
  4. Fortsätt med att ha det bra. Du har ju erfarenheter av motsatsen, så därför är det extra gott att veta att ni har det bra!

    SvaraRadera