Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 14 maj 2009

Klok som en uggla

Det är märkligt hur livet kan ta nya vändningar bara så där över en natt.
I mitt och Gunnars fall så känns det som att det har lett till något nytt och bättre. Det ruskade om oss rejält och väckte upp oss ur dvalan.
Förra torsdagen såg det inte lika hoppfullt ut. Men så kom vår räddande ängel Janne.
När jag tänker på hur saker sker så är det mesta som händer meningen.
Ur allt svårt och jobbigt som händer går man ur det starkare och erfarnare. Med det säger jag inte att Gunnar och jag har rett upp allt och allting är perfekt, men vi är på god väg.
Med denna bild vill jag symbolisera den här vackra och stolta lappugglan som Gunnar och barna såg på en av deras djurspanarturer förra veckan. Man blir helt enkelt klokare.
Det var meningen att hela familjen skulle åka till Åre i kväll. Vi skulle tillbringa helgen tillsammans med familjer från hela länet som har barn inskrivna på barn och ungdomshabiliteringen. Vi hade sett fram emot den här helgen eftersom vi har bara fina minnen från förra gången vi var på en sådan helg. Bla. träffade vi min bloggvän Anneli med bloggen "Bland tomtar och troll" som var där tillsammans med sina två grabbar.
Det är alltid trevligt att stifta nya bekantskaper. Anneli har varit ett enormt stöd under min jobbigaste vecka i livet.
Jag är så tacksam för all omtanke och feedback som jag har fått av alla. Det har verkligen bevisat vilka som är mina riktiga vänner i nöd och lust. Även sådana vänner som jag endast har haft en sporadisk relation med har varit ett enormt stöd.
I stället för denna helg så har Gunnar och jag bestämt oss för att åka till Sundsvall på lördag till söndag. Gunnar har ordnat barnvakt och hotellrum mitt i stan.
Så ur detta har vi förvandlat denna helg till något som ger både oss och barnen kraft och energi. För jag är helt säker på att barnen får det minst lika roligt och bra hos sin faster och Janne på torpet som vi skulle ha haft det i Åre.
Det känns bra att Gunnar och jag får tid att vara tillsammans som två vuxna. Tiden vi sitter i bilen får vi möjlighet att prata och på kvällen blir det tid till mys efter en hel dag på Birsta.
Det är inte helt omöjligt att vi unnar oss att skåla med en god drink.
Allt har en mening på gott eller ont.

8 kommentarer:

  1. På något sätt kanske det är så att sådana här livskriser föder något bättre. Jag vill i alla fall tro att det är så. Ibland kanske det måste ner i djupaste botten för att kunna vända uppåt igen? Det verkar ju som om det hänt med er. Vardagen har sin vanliga lunk och någonstans i alla diskbänksrealism tappar man bort varandra och glömmer vad som gjorde att man föll för varandra från första början... Det gäller att upptäcka varandra på nytt. Jag hoppas ni får en underbar vistelse i vår fina stad, och att solen skiner på er. Kram, J

    SvaraRadera
  2. Nu är ni kloka som en uggla, som tar er en tur för er själva. Man behöver träffas på tu man hand också och bara få vara vuxna tillsammans.

    Livskriser kommer till oss alla i olika former och man lär sig mycket av dom och växer som människa. Det finns alltid en sol i tunnelns slut.
    Livet vore bla platt om man inte utvecklas och det gör man oftast av kriser.

    Kram
    strömma

    SvaraRadera
  3. Det låter toppen - jag är så glad för er skull! Jag tror, och hoppas, att ni klarar denna kris - det ser åtminstone hoppfullt ut :-)
    Ha en riktigt mysig helg och shoppa loss ordentligt då ni ändå är i Birsta.
    Kram
    Towa

    SvaraRadera
  4. Som sagt - du är nog kanske lite släkt med den där Lappugglan du? Rodnar lite när jag läser ditt inlägg, men skönt att veta att några mail i a f kan vara till lite hjälp.

    Du - så otroligt fin bilden just nu i din "header" är!

    Vi får ta Åre en annan gång - önskar er båda allt gott i Sundsvall i helgen!

    SvaraRadera
  5. Ha det så bra ni bara kan, och kolla lite extra för mig också ute på Birsta... Ni är verkligen värda denna helgen. Kramizzar Mia

    SvaraRadera
  6. Ni gör helt rätt som unnar er en helg ensamma. Som "småbarns" föräldrar behöver man verkligen vuxentid. Hoppas ni får en mysig helg i Sundsvall. Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Är glad för din skull att det ser ut att ordna sej! Ha en underbar resa tillsammans!
    Kram Malla

    SvaraRadera
  8. Hejsan!!!
    Vad skönt för er att det verkar som att det ordnar sig till det bättre...Härligt att få en helg själva,man behöver verkligen det,men oftast så blir det inte av och man är "bara"föräldrar,det är ju såååååååååå viktigt att jobba på relationen oxå:O)
    Kram och hoppas att ni haft det urmysigt

    SvaraRadera